سرویس: اجتماعی 17:47 - یکشنبه 15 فروردین 1395

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

میدان امام اصفهان به عنوان پربیننده‌ترین بنای تاریخی کشور در نوروز 95 شناخته شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان گفت: در نوروز 1395 میدان امام اصفهان پربیننده‌ترین بنای تاریخی استان و کشور به شمار می‌رود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری اظهار کرد: تا روز سوم فروردین بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بیش از 300 هزار گردشگر از مجموعه جهانی میدان امام(ره) اصفهان بازدید کردند.

وی در ادامه افزود: با عنایت به این که بازدید از این مجموعه عظیم تاریخی رایگان بوده و هیچ‌گونه ورودی از آن اخذ نمی‌شود، گروه‌هایی از دانشجویان رشته‌های گردشگری، در مبادی ورودی و خروجی میدان استقرار یافته و بر اساس بررسی‌های این گروه از روز سوم فروردین تا پایان نوروز 1395 روزانه 250 هزار گردشگر وارد این میدان عظیم تاریخی شده و از مجموعه‌های میدان و بیش از 400 فروشگاه صنایع دستی در پیرامون میدان و همچنین بازارهای پیرامون آن بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با همکاری شهرداری اصفهان کف سازی بازار بزرگ و تاریخی قیصریه تا پیش از اتمام سال 1394 به پایان رسید و یکی دیگر از مقاصد اصلی گردشگران نوروزی این بازار عظیم تاریخی به طول هشت و نیم کیلومتر بوده است که در محور شمالی میدان واقع شده و محور اتصال دوران صفوی و ادوار پیش از آن بوده است.

وی ادامه داد: میدان تاریخی امام (ره) (نقش جهان) در سال 1006 هجری قمری همزمان با انتخاب اصفهان به پایتختی شهریاران صفوی در باغ بزرگ نقش جهان همراه با بناهای پیرامون آن بنا شد؛ این مجموعه عظیم تاریخی درسال 1358 خورشیدی به عنوان میراث بشری به ثبت جهانی رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.