سرویس: اقتصادی 17:45 - یکشنبه 15 فروردین 1395

مشاور وزیر نیرو اعلام کرد:

وضعیت ذخایر آب در سدها/سد زاینده رود شرایط خوبی ندارد

مشاور وزیر نیرو گفت: وضعیت ذخیره آب سدها در جنوب و حوضه دریای خزر و ارومیه و همچنین در مناطق غربی کشور بهبود یافته ولی در فلات مرکزی اوضاع سد زاینده رود چندان خوب نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد حاج رسولی ها با تاکید بر اینکه پَراکنش نامناسب بارش در کشور چالش اصلی منابع آب است، گفت: از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون به طور میانگین ۱۸۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده است.
مشاور وزیر نیرو اظهار کرد: این رقم نسبت به دوره درازمدت چهار درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد و در برخی نقاط کشور مانند فلات مرکزی ۲۳ درصد کاهش بارش ثبت شده است.
وی تصریح کرد: در حوضه های آبریز دریای خزر و ارومیه بارش‌های خوبی داشتیم که ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.
حاج رسولی ها با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۱۶ تا ۱۷ میلیمتر بارش ثبت شده است، افزود: میانگین درازمدت بارش در فروردین ۳۸ میلیمتر است.
این مقام مسئول در وزارت نیرو در زمینه مخازن آب سدها گفت: در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان بیشترین تعداد سدها قرار دارند و در این حوضه، بارش نسبت به میانگین کشور چهار تا پنج درصد کاهش نشان می دهد اما ورودی آب به سدها در این حوضه خوب گزارش شده است.
حاج رسولی ها ادامه داد: در دو سد درودزن و زاینده رود که در فلات مرکزی قرار دارد شرایط ورودی آب خوب نیست اما در بقیه حوضه های آبریز به ویژه در غرب کشور و استان های کرمانشاه، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و خوزستان ورودی آب به سدها خوب است.
وی تاکید کرد: در حوضه دریاچه ارومیه با توجه به بارش های اخیر هفت سانتی متر آب دریاچه بیشتر شده و شرایط آبی این دریاچه نسبت به گذشته مطلوب است.
ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.