سرویس: اجتماعی 16:00 - یکشنبه 15 فروردین 1395

آزمون سراسری مداحان عتبات ۲۷ فروردین برگزار می‌شود/جزئیات دریافت کارت آزمون

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثِه‌ مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون جذب و گزینش مداحان اعزامی بعِثه مقام معظم رهبری به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثِه‌ مقام معظم رهبری گفت: این آزمون روز 27 فروردین ماه، راس ساعت 8 صبح در 22 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می شود که داوطلبان در مدت 65 دقیقه به 65 سئوال تستی پاسخ خواهند گفت.

وی افزود: این آزمون روز 27 فروردین ماه، راس ساعت 8 صبح در 22 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می شود که داوطلبان در مدت 65 دقیقه به 65 سئوال تستی پاسخ خواهند گفت. در این آزمون 15 سئوال از کتاب احکام، 15 سئوال از کتاب عقاید، 25 سئوال از کتاب تاریخ، و 10 سئوال از اطلاعات عمومی آورده شده است.

حجت الاسلام پروانه، شرط قبولی در این آزمون را کسب حداقل 60 درصد امتیاز از 100 امتیاز را ضروری دانست و اظهار داشت: کسانی که امتیاز لازم را بدست بیاورند به مرحله بعدی شامل مصاحبه و ارزیابی راه خواهند یافت و پس از قبول در مراحل دیگر، کد مداحی دریافت می کنند و جهت آموزش به مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری معرفی می شود.

وی به داوطلبان توصیه کرد که در پاسخ به سئوالات دقت بیشتری داشته باشند، زیرا هر 4 پاسخ اشتباه یک نمره منفی در کارنامه آن ها لحاظ خواهد شد.
مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: برای هر حوزه امتحانی یک ناظر از مرکز اعزام می کنیم که سئوالات و پاسخنامه ها توسط این ناظر ارسال می شود و بعد از آزمون پاسخ نامه ها عودت داده می شود و سعی داریم دو هفته بعد از آزمون نتایج را اعلام کنیم.

وی افزود: طراحی و چاپ برگه های آزمون توسط مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری انجام گرفته است که همه ضوابط لازم توسط مدیریت آموزش در چاپ رعایت شده است.

حجت الاسلام پروانه ادامه داد: در جلسه توجیهی که هفته آینده با حضور ناظران هر منطقه برای مسئولان حوزه امتحانی داریم ، آیین نامه برگزاری نکات کلی را در جلسه توجیهی بیان خواهیم کرد.

وی افزود: در این آزمون 4 هزار نفر از مداحان کشورمان ثبت نام کرده اند که تهران با رقم یک هزار و 171 نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اینکه در این مرحله از آزمون برخی از مداحان شرکت کننده در طرح بهسازی حضور دارند از همه این عزیزان درخواست داریم طوری برنامه ریزی کنند که در زمان اعلام شده در ایران حضور داشته باشند و برنامه سفرشان را به گونه ای هماهنگ کنند که تلاقی با زمان آزمون نداشته باشد. زیرا این آزمون در یک مرحله برگزار می شود و کسانی که به هر دلیل در آزمون شرکت نکنند از پذیرش محروم می شوند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، کارت ورود به جلسه آزمون روز شنبه 21فروردین ماه توزیع خواهد شد که عزیزان مداح می توانند با مراجعه به سایتazmoon.hajj.irکارت خود را دریافت کنند. داشتن کارت در زمان ورود به جلسه امتحان ضروری است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.