اصفهان شرق

اعزام ۴۰ هزار زائر اصفهانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

کدخبر: 97451
1395/01/14 در ساعت 10:02

به گزارش اصفهان شرق، میثم رضوان‌پور با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور در 4 بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، نخبگانی و عموم مردم اظهار داشت: سهم استان اصفهان در بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور در سال 1394 و ابتدای سال 1395 حدود 100 هزار زائر است که بیش از 16 هزار نفر از این تعداد به اردوهای راهیان نور غرب کشور و سایر زائران به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: 40 هزار زائر اصفهانی از 15 اسفندماه سال گذشته لغایت 15 فروردین‌ماه سال جاری برای بازدید از مناطق عملیاتی، یادمان‌ها و زیارتگاه‌های جنوب کشور اعزام شدند.

دبیر ستاد راهیان نور سپاه صاحب‌الزمان(عج) با بیان اینکه هر کاروان به مدت 2 روز از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند، تصریح کرد: سفر زائران به مدت 4 روز و با اتوبوس‌های شرکت مسافربری بین‌المللی «جوان سیر ایثار» انجام شده است و زائران در 4 اردوگاه شهید باکری خرمشهر، شهید حیدری دارخوین، شهید مسعودیان اهواز و شهدای مدافع حرم شهر شوش اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اعزام روحانی و راوی با کاروان‌های اعزامی گفت: امسال سعی شده است که تمامی اتوبوس‌ها روحانی و راوی زائران را همراهی کنند و از روایان با سابقه جهت روایت دسته‌جمعی در یادمان‌ها استفاده شده است.

رضوان‌پور افزود: در اردوگاه‌های استان اصفهان نیز از روایانی که دوران دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند استفاده شده است و درباره مناطق عملیاتی، خاطرات، مسئله نفوذ، ولایت فقیه و مسائلی که به عنوان دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مطرح است توسط راویان صحبت شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع برای زائران بیان کرد: هزار نفر از زائران اصفهانی در دعای ندبه سراسری در مناطق عملیاتی شرکت کردند، همچنین انواع مسابقات فرهنگی برای زائران اجرا شده است.

تسنیم