سرویس: اجتماعی 16:01 - جمعه 13 فروردین 1395

سازمان هواشناسی اعلام کرد

بارش‌ها تا پایان عصر روز طبیعت ادامه دارد/ ورود سامانه جدید بارشی از یکشنبه

سازمان هواشناسی کشور از پایان بارش‌ها در نیمه شمالی و مرکز کشور تا عصر امروز (جمعه) خبر داد و اعلام کرد که تداوم ریزش باران فقط در شمال شرقی کشور باقی می‌ماند.

به گزارش اصفهان شرق؛ امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور، گفت: امروز بارندگی‌ها در نیمه شمالی کشور وجود دارد و انتظار کاهش بارش‌ها در شمال، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را خواهیم داشت؛ البته بارش‌ها که در نیمه غربی، شمال غربی و مرکز  کشور کاسته می‌شود تا پایان وقت در شمال شرقی کشور ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بارش باران در گیلان، مازندران، مشهد، سنندج، ساری و تهران ادامه دارد و این تداوم بارش‌ها که در اکثر نقاط کشور قطع خواهد شد فقط در استان‌های خراسان شمالی، شرق سمنان، گلستان و مازندران ادامه پیدا می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: نیمه جنوبی کشور نیز در ساعت‌های آینده هوایی نیمه‌ابری خواهد داشت و هوای استان هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی ابری است؛ البته خلیج فارس نیز در 2 روز آینده مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در شرق کشور پدیده وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که در پاره‌ای مناطق موجب  ایجاد گرد و خاک خواهد شد؛ در جنوب غرب کشور نیز این وزش بادها پدیده گرد و غبار را ایجاد خواهند کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی به آب‌گرفتگی معابر در استان‌های مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: سیلابی شدن رودخانه‌های این استان‌ها در عصر امروز وجود دارد که باید مسافران نوروزی به آن دقت داشته باشند.

نقشینه خاطرنشان کرد: امروز در جاده‌های کوهستانی خراسان رضوی، مازندران، گلستان و سمنان برف می‌بارد و رانندگان در این مسیر باید با استفاده از زنجیر چرخ عبور و مرور کنند؛ این وضعیت بارش‌ها تنها تا پایان اواخر وقت امروز در کشور وجود خواهد داشت و سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده بود از شمال شرق خارج خواهد شد و فردا (شنبه) در هیچ نقطه‌ای از کشور بارش باران و برف وجود ندارد.

وی درباره وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: مردم تهران تا بعد از ظهر روز طبیعت شاهد بارش باران خواهند بود و به‌تدریج از این بارش‌ها کاسته خواهد شد و هوای تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اردبیل را با دمای 7 درجه زیر صفر سردترین منطقه کشور عنوان کرد و افزود: آوج با  4 درجه زیرصفر، آبعلی با 4 درجه زیر صفر، خلخال با 3 درجه زیر صفر و سرعین با 3 درجه زیر صفر سردترین مناطق و استان سیستان و بلوچستان با 37 درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور هستند.

نقشینه با بیان اینکه دمای هوا در 2 روز آینده گرمتر خواهد شد، گفت: روند افزایش دما رفته رفته ادامه پیدا می‌کند اما موج جدید بارشی عصر یکشنبه از شمال غرب و سواحل غربی  خزر وارد کشور خواهد شد.

دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.