اصفهان شرق

شهروندان از حیات وحش در فصل سرما حمایت کنند

کدخبر: 9729
1392/10/17 در ساعت 15:50

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به برودت هوا و بارش برف در روزهای اخیر، احتمال پناه آوردن پرندگان و پستانداران وحشی به سکونتگاه های انسانی به ویژه روستاها به دلیل سرما و کمبود مواد غذایی وجود دارد.

از عموم مردم استان درخواست می گردد در صورت مشاهده این موارد، از زنده گیری وحوش جدا پرهیز کنند و مراتب را در اسرع وقت به محیط بانی ها و یا ادارات تابعه حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

با اعلام به موقع به محیط بانی ها و ادارات تابعه حفاظت محیط زیست می توان از وحوش، این مواهب الهی صیانت کرد و موجب در امان ماندن آنها از زنده گیری توسط متخلفین و متجاوزین به عرصه طبیعت و حیات وحش شد.

توزیع علوفه در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان به دلیل شرایط سرما و بارش برف انجام گرفت.

با توجه به بارش برف و محدودیت حیات وحش در دسترسی به علوفه و منابع غذائی و احتمال پناه آوردن وحوش به مراکز جمعیتی و روستاهای پیرامون مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان، روز گذشته توزیع علوفه در این مناطق توسط محیط بانان پرتلاش به انجام رسید.

گفتنی است: در سال های اخیر سازمان حفاظت محیط زیست جهت حفاظت و تولید مثل گونه هایی نظیر کل و بز، قوچ و میش ،آهو و … تلاش و سرمایه گذاری نموده که توزیع علوفه و احداث و آبرسانی به آبشخورها برای جلوگیری از مرگ و میر و مهاجرت حیات وحش به نقاط نا امن و جوامع انسانی، برای رسیدن به این مهم بوده است. در استان اصفهان نیز با توجه به خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر و فقر شدید علوفه ای مناطق و زیستگاه های طبیعی، توزیع علوفه در فصل زمستان با جدیت بیشتری صورت می گیرد.