سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:50 - سه شنبه 17 دی 1392

اداره کل حفاظت محیط زیست استان با صدور اطلاعیه ای خواستار شد؛

شهروندان از حیات وحش در فصل سرما حمایت کنند

مردم در صورت مشاهده این موارد، از زنده گیری وحوش جدا پرهیز کنند و مراتب را در اسرع وقت به محیط بانی ها و یا ادارات تابعه حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به برودت هوا و بارش برف در روزهای اخیر، احتمال پناه آوردن پرندگان و پستانداران وحشی به سکونتگاه های انسانی به ویژه روستاها به دلیل سرما و کمبود مواد غذایی وجود دارد.

از عموم مردم استان درخواست می گردد در صورت مشاهده این موارد، از زنده گیری وحوش جدا پرهیز کنند و مراتب را در اسرع وقت به محیط بانی ها و یا ادارات تابعه حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

با اعلام به موقع به محیط بانی ها و ادارات تابعه حفاظت محیط زیست می توان از وحوش، این مواهب الهی صیانت کرد و موجب در امان ماندن آنها از زنده گیری توسط متخلفین و متجاوزین به عرصه طبیعت و حیات وحش شد.

توزیع علوفه در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان به دلیل شرایط سرما و بارش برف انجام گرفت.

با توجه به بارش برف و محدودیت حیات وحش در دسترسی به علوفه و منابع غذائی و احتمال پناه آوردن وحوش به مراکز جمعیتی و روستاهای پیرامون مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان، روز گذشته توزیع علوفه در این مناطق توسط محیط بانان پرتلاش به انجام رسید.

گفتنی است: در سال های اخیر سازمان حفاظت محیط زیست جهت حفاظت و تولید مثل گونه هایی نظیر کل و بز، قوچ و میش ،آهو و … تلاش و سرمایه گذاری نموده که توزیع علوفه و احداث و آبرسانی به آبشخورها برای جلوگیری از مرگ و میر و مهاجرت حیات وحش به نقاط نا امن و جوامع انسانی، برای رسیدن به این مهم بوده است. در استان اصفهان نیز با توجه به خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر و فقر شدید علوفه ای مناطق و زیستگاه های طبیعی، توزیع علوفه در فصل زمستان با جدیت بیشتری صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.