سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:28 - سه شنبه 17 دی 1392

پیش بینی ها در ۲۴ ساعت آینده نشان می دهد؛

اصفهان امشب در ۱۰ درجه زیر صفر یخ می زند/ ضرورت صرفه جویی ویژه درمصرف گاز

بعد از بارش دومین برف پاییزی پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که امشب دمای اصفهان تا ۱۰ درجه زیر صفر سردتر می شود و همین امر لزوم صرفه جویی را برای جلوگیری در افت فشار و قطع گاز چند برابر می کند.

به گزارش اصفهان شرق : با توجه به کاهش شدید دما استاندار اصفهان خواهان صرفه جویی دستگاههای اجرایی و دانشگاه های این استان در مصرف گاز طبیعی شد.
رسول زرگرپور پیرونامه وزیر نفت با موضوع ˈصرفه جویی در مصرف گاز طبیعیˈ به دستگاههای اجرایی و دانشگاههای استان اصفهان از آنان خواست باتوجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز منازل، مصارف خود را کاهش دهند.

وزیر نفت در این نامه آورده است: برای جلوگیری از هرگونه افت فشار یا قطع گاز طبیعی به ویژه در استانهای سردسیر تقاضا دارد با اطلاع رسانی و دستور ویژه در شورای اداری آن استان، عموم دستگاهها، سازمانها و ادارات در زمینه آموزش عمومی و فرهنگ سازی در مصرف حامل های انرژی به صورت جدی اقدام کرده و در صرفه جویی گاز پیشگام شوند.

وزیر نفت در این نامه خطاب به استاندار اصفهان اظهارکرد: با توجه به مشکلات گوناگون در تامین گاز طبیعی مصرفی عموم مشترکین و بویژه بخش خانگی و صنعتی ، وزارت نفت تلاش های ویژه ای را برای ایجاد توازن و پایداری گاز انجام داده و به ناچار برای حفظ موازنه و پایداری موجود، بخشهای صنعتی و نیروگاهی با محدودیت های جدی مواجه شده است.

زنگنه اظهار امیدواری کرد که با همیاری، مشارکت و همدلی مسئولین، زمستان سال جاری بدون مشکل عبورکرده و در سال های آتی با به بهره برداری رسیدن طرح های جدید پارس جنوبی ، توازن متناسبی در تولید و مصرف گاز طبیعی بوجود آید.

2

کاهش شدید دمای هوای اصفهان تا ۱۰ درجه سانتی گراد
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوای این شهر در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و تا کید کرد: آخرین نقشه ها بیانگر خروج تدریجی سامانه بارش زا از سمت شرق استان تا اواخر امروز است، افزود: این امر به تدریج با سرما، کاهش شدید دما و لغزندگی و یخبندان جاده ها همراه است.

لیلا امینی با بیان اینکه بر این اساس حداکثر دما یک درجه سانتی گراد و حداقل دما ۹ درجه سانتی گراد زیر صفر خواهد بود افزود: وی گرمترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده را خوروبیابانک با سه درجه سانتی گراد و سردترین نقطه را خوانسار با ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر بیان کرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین از بارش ۱۲ سانتی متری برف طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهر خبر داد و ادامه داد: در این مدت در شهرستان سمیرم۲۲، شهرضا ۲۱، فریدونشهر۱۵، داران ۱۳، مبارکه ۱۲، گلپایگان۱۱ و نایین۹ سانتی متر برف باریده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.