سرویس: دسته‌بندی نشده 23:50 - سه شنبه 12 شهریور 1392

مراسـم تحلیف

تحلیف چهارمین دوره ی شوراهای شهری و روستایی در منطقه ی جلگه

مراسم تحلیف چهارمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر هرند و روستاهای منطقه ی جلگه در سالن پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر هرند برگزار شد .

به گزارش محمودی هرندی خبرنگار اصفهان شرق :  مراسم تحلیف چهارمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر هرند و روستاهای منطقه ی جلگه با حضور حجت الاسلام اصل حسینی امام جمعه ی شهر هرند ، علیرضا  حسینی بخشدار جلگه و برخی از اعضای دوره ی سوم و منتخبین چهارمین دوره ی شوراهای اسلامی بخش جلگه در سالن پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر هرند برگزار شد .

دراین مراسم علیرضا حسینی بخشدار جلگه ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحملی از شهیدان رجایی و باهنر به نام شهدای دولت یاد کرد و از خداوند متعال برایشان علو درجات خواست .

 

بخشدار جلگه شورو تبادل نظر و استفاده از نظرات دیگران را بسیار مفید ارزیابی کرد و با استفاده ازآیات قرآن و احادیث گفت :

 نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم ، علیرغم داشتن مقام نبوت و ارتباط وحی و ملکوتی درجنگ احزاب  با سلمان فارسی و صحابه ی خود مشورت و نظرات آنان را عملی می کنند .

بخشدارهمچنین به حکمت 161 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت :

(( کسی که نسبت به نظر و رای خود استبداد ورزد هلاک می شود و کسی که با دیگران مشورت می کند ، ‌در عقل آنها شرکت جسته است . )) ، پس می توان نتیجه گرفت که هیچکس ازمشورت بی نیاز نیست و این وظیفه ی شما بزرگواران ،اعضای شوراهای اسلامی دوره ی چهارم درشهر یا روستا را به خوبی بیان می کند که باید ازاین اصل مهم بهترین استفاده را ببرید و درکارها با دیگران مشورت کنید و بهترین ها را برای مجموعه ی خود انتخاب و عملیاتی کنید .

   اولین دوره ی شوراهای اسلامی در سال 1378 به صورت رسمی آغاز کردند و ما اینک شاهد آغاز فعالیت چهارمین دوره ی شوراهای اسلامی هستیم که از امروز مسئولیت خطیرشوراها به شما سپرده می شود و امیدوارم که هریک از شوراها بتوانند به خوبی از عهده ی این وظیفه ی خطیر برآیند و این موفقیت حاصل نمی شود مگردرسایه ی مشورت ازصاحبنظران و تعامل و دوستی و صمیمیت که باید به دست خودتان فراهم و زمینه ی همکاری فراهم شود .

بخشدار جلگه همچنین با بیان سخنی از امام صادق علیه السلام گفت :

مشاور باید دوست و همدل باشد ، در این صورت اگر او را از راز خود باخبر کردید ، آن را پنهان نگه می دارد . لذا رازداری در کار شما یک اصل است زیرا کسانی به شما مراجعه می کنند و رازی از زندگی خود را برای شما بیان می کنند که باید امین و رازدار مردم باشید تا آبروی مومنین حفظ بماند .

علیرضا حسینی همچنین بر شوراهای اسلامی گفت :

 دهیاران و شهرداران را تا 15 روز دیگر معرفی کنید تا مراحل بعدی توسط کارشناسان دربخشداری و فرمانداری صورت گیرد و شما بتوانید ازفرصت های خود به خوبی بهره ببرید و درجهت رشد ، توسعه و شکوفایی حوزه ی انتخابیه ی خود کمر همت ببندید .

درادامه حجت الاسلام اصل حسینی امام جمعه ی هرند در سخنانی گفت :

 آنچه به شوراهای اسلامی و منتخبین مردم می توان گفت اینست که : عمر خدمتگزاری و قبولی یا مردودی درآزمون الهی بسیار کوتاه است و سریع می گذرد و آنچه می ماند نیک و بدی است که از اعمال ما بجا می ماند و قضاوتی است که بعد از پایان کارما مشخص می شود و مهمتراینکه درروزحساب به کارهای ما رسیدگی می شود که البته سر سوزنی از اعمال ما پوشیده نمی ماند .

      

حجت الاسلام اصل حسینی در ادامه گفت : شورایی موفق است که به خدا توکل کند و علیرغم سلیقه های شخصی با دیگران در خدمتگزاری اتحاد نظر داشته باشد و با تدبیر و خرد جمعی در صدد حل مشکلات ومعضلات مردمی باشد .

امام جمعه ی هرند در بخش دیگری از سخنان خود گفت :

شورایی موفق است که دربین مردم و برای مردم حرکت کند وجز مقام الهی برای خود شان و منزلتی قایل نشود و تنها برای خدا حرکت کند . با بزرگان بنشیند ، با افراد جوانان تعامل داشته باشد ، رفیق باشد که در سایه ی همدلی ، همه ی کارهای سخت و دشوار سهل و دست یافتنی می شود .

 

شورایی موفق است که در کنار دهیارو شهردار، همه ی محاسن و معایب کارحوزه ی انتخابیه ی خود را شناسایی و مدیریت کند ، حتی مشکلات را هم می توان مدیریت کرد و با توانمندی و استفاده ازخرد جمعی ، کارها و نیازها را اولویت بندی کند و بر اساس نیازمردم  و جامعه به آن بپردازد . ))

درادامه مجتبی طالبی  هم به عنوان رئیس شورای بخش جلگه در دوره ی سوم گفت :

6 سال 4 ماه و سه روزازآغازبکارشورای دوره ی سوم گذشت تا به امروز که فعالیت منتخبین دوره ی چهارم شروع می شود . دوران پیش رو هم با سان برق می گذرد و روزی می رسد که به حساب ها رسیدگی می شود و چه بهتر که اعمال ما خوب و در جهت رضایت حق تعالی و خدمت به خلق خدا باشد.

 وی با اشاره به فعالیت شوراهای دوره ی سوم و فعالیت آنان گفت : اگرفعالیتی درمنطقه ی ما شد به لطف خدا و همدلی و همکاری آقایان فتح الله  دهقانی از گیشی ، علی کاظمی از روستای قهی ، آقای زورمندی از روستای کمندان و آقای قدرتی از اسلام آباد بود که درکنار ما ، با صفا و صمیمیت به کارهای منطقه رسیدگی شد .

مجتبی طالبی درادامه گفت : درهرجلسه ای وارد شدم با شهامت و شجاعت ازحق و حقوق مردم دفاع کردیم ، قضیه ی آب کشاورزی ، دو بانده شدن جاده ی شرق و وام های کشاورزی ازجمله کارهایی بود که با قاطعیت دنبال کردیم و نتایجی نیز عاید منطقه شد که نتیجه ی همدلی و تلاش همه ی اعضای شوراست .

درقسمت پایانی نیزازبین اعضای شوراهای اسلامی ، رئیس سنی تعیین و اولین جلسه ی رسمی شورای اسلامی شهر هرند به منظور انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی  شامل : یک نفررئیس ، یک نفر نایب  رئیس ، یک نفر خزانه دار و دو نفر منشی برگزار شد که پس از رای گیری آقای محمد علی جعفری به عنوان رئیس شورا ، اصغر امینی به عنوان نایب رئیس ، محمد حدادی به عنوان خزانه دار و سید ابوالفضل حسینی و قدرت الله هاشمی به عنوان منشی انتخاب شدند .

ازبین منتخبین چهارمین دوره ی شورای اسلامی روستای امامزاده عبدالعزیزنیز مراحل قانونی طی و آقای ابوالفضل قدرتی به عنوان رئیس شورا ، آقای حسن قدرتی نایب رئیس ، آقای علی قدرتی خزانه دار و آقایان ؛ ابوالفضل عبدالهی و علیرضا  سعید به عنوان منشی انتخاب شدند .

و درادامه شورای اسلامی روستای امامزاده عبدالعزیز و در پایان شوراهای روستاهای بخش جلگه به صورت دسته جمعی متن سوگندنامه را قرائت و مراسم تحلیف را بجا آوردند .

یک نظر در مورد “تحلیف چهارمین دوره ی شوراهای شهری و روستایی در منطقه ی جلگه”

  1. محمد محمودی هرندی گفت:

    از درج مطالب مربوط به بخش جلگه ، از همه ی عزیزان و دست اندرکاران سایت تقدیر و تشکر می کنم.
    موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.