سرویس: اجتماعی 13:04 - چهارشنبه 11 فروردین 1395

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبرداد

بازدید گردشگران از بناهای تاریخی اصفهان از مرز یک میلیون نفر گذشت

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان از بازدید بیش از یک میلیون گردشگر از بناهای تاریخی و مجموعه‌های گردشگری استان که دارای بلیط فروشی هستند تا روز دهم فروردین خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس تحلیل و بررسی آمار، بیش از 200 مجموعه تاریخی و گردشگری در سراسر استان اصفهان، تا روز دهم فروردین بیش از یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان که دارای بلیط فروشی بوده و در آنها خدمات گردشگری به گردشگران ارائه می‌شود بازدید کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: آمار موجود صرفا از مجموعه هایی است که دارای بلیط فروشی هستند، با این وصف آمار بازدید گردشگران از سایر مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان ارقامی بیشتر از رقم گفته شده است.

الهیاری تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسان در حال حاضر مجموعه جهانی میدان امام اصفهان همچنان در صدر بناهای پر بیننده استان و حتی کشور به شمار می‌رود و پس از آن به ترتیب مجموعه جهانی باغ فین کاشان و مجموعه جهانی کاخ چهلستون پربیننده‌ترین بناهای تاریخی و مجموعه‌های گردشگری استان به شمار می‌روند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.