سرویس: تولیدی 13:00 - چهارشنبه 11 فروردین 1395

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

12 فروردین، تثبیت مشروعیت داخلی و مردمی انقلاب/تنها راه و ادامه مسیر، ویژگی انقلابی گری است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظام های سیاسی برای مقبولیت و مشروعیت بخشیدن به وجهه سیاسی خود باید توسط مردمآن کشور مورد تأیید و تصدیق قرار بگیرند که در جمهوری اسلامی ایران در روز 12 فروردین انجام شد.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق گفت: برای پرداختن به روز ۱۲ فروردین باید به شکل گیری انقلاب نگاه کنیم.

روزبهانی اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

وی با توجه به اینکه مشروعیت نظام های سیاسی توسط مردم تایید می شود، افزود: نظام های سیاسی برای مقبولیت و مشروعیت بخشیدن به وجهه سیاسی خودشان هم باید توسط مردمان کشور مورد تأیید و تصدیق قرار بگیرند که در جمهوری اسلامی ایران این امر در ۱۲ فروردین انجام تحقق پیدا کرد.

یوسف روزبهانی ادامه داد: نتیجه ماهیت انقلاب این بود که برای تثبیت شدنش، در فروردین سال ۱۳۵۸ حرکتی توسط مردم و در کنار آن نهضتی توسط مردم به رهبری امام راحل(ره) شکل گرفت و رفراندومی برگزار شد که جایگاه و مقبولیت و مشروعیت را به دست آورد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند:«رأی بدهید به جمهوری اسلامی، نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر.» اذعان کرد: مردم ایران در روزهای سرنوشت ساز، با حضوری آگاهانه در پای صندوق های رأی، به یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی جامه عمل پوشاندند و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی را با آرای عظیم و باور نکردنی خود تحقق بخشیدند.

روزبهانی تصریح کرد: همچنین از نظر مقبولیت بخشیدن به نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی از نظر داخلی باید مورد تأیید و مشروعیت قرار بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در تشریح اهمیت انتخابات ۱۲ فروردین خاطر نشان کرد: اولین و تنها انتخاباتی که منجر به همه پرسی عمومی برای مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی بود که در کشورهای دیگر اصلا اتفاق نیفتاده است، این انتخابات است.

وی همچنین ادامه داد: به هیچ عنوان انقلاب و حرکتی در اویل شکل گیری اقدام به برگزاری همه پرسی نمی کند چرا که هنوز تثبت قدرتی ندارند و  معتقدند انقلابشان نارس است و ممکن است در نطفه خفه شود.

روزبهانی افزود: جمهوری اسلامی با توجه به ویژگی مردمی بودن انقلابش و همچنین دارای مؤلفه دینی بودن به رفراندوم دست می زند، با اینکه همان زمان بسیاری مخالف بودند ولی امام اصرار به برگزاری همه پرسی به دو شکل آری و نه داشتند.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اهمیت روز دوازدهم فروردین تصریح کرد: انتخابات ۱۲ فروردین با ویژگی های خاص خود با هیچ یک از انتخابات داخلی ایران و حتی مصایق و نمونه های خارجی رفراندوم قابل قیاس نیست.

وی افزود: در زمان کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب گروهک هایی دست به شورش زدند و می خواستند انقلاب را از بین ببرند ولی امام با آینده نگری وسیع خود و ایمان به رای مردم انقلاب را تثبیت کردند.

یوسف روزبهانی با اشاره به اینکه مردم بعد از رهبری جامعه در راس نظام هستند افزود: پیروی از رهبری و گوش به فرمان ایشان بودن مهم ترین وظیفه مردم در حفظ و حراست از جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: حرکت انقلاب خود یک حرکت اعتدالی است به همین خاطر سیاستی که الان مد نظر سیاستمداران و دولتمردان ما است سیاستی است که در وجود حرکت انقلابی وجود دارد اما استفاده کردن از این واژه ها یک نیرنگ است.

وی در ادامه افزود: حرکت انقلابی گری و روحیه انقلابی نباید فراموش شود؛ چه مسئولین و چه مردم که در گردنه های سختی مثل جنگ و تحریم قرار گرفتند باید آنرا حفظ کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان تنها راه و رمز ادامه مسیر انقلاب ویژگی انقلابی گری مسئولین، مردم و دولتمردان دانست.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.