سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 19:04 - سه شنبه 17 دی 1392

مکان‌هایی که ورود بچه‌ها به آن‌جا ممنوع است!

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد قرارگیری فرزندان تا قبل از 2 سالگی در اتاق‌های بسته و یا تاریک باعث ایجاد ترس و کاهش رشد در آن‌ها خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرزنش و طردکردن بچه‌ها باعث می‌شود آن‌ها به اتاقشان پناه ببرند و حتی ساعت‌ها در آن‌جا تنها بمانند، اما بر اساس یافته‌های دانشمندان تنهایی و کز کردن کودکان و گوشه گیری آن‌ها باعث ایجاد استرس، اضطراب و مشکلات قلبی در آن‌ها می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند کودکانی که در سال‌های اولیه دوران ابتدایی قرار دارند، بهتر است رفت و آمدها‌یشان حتما با والدین باشد حتی اگر مسیر رفت و آمد آن‌ها کم است، یکی از والدین حتما باید او را همراهی کند.

نور و روشنایی منزل از دیگر نکات مهم و ضروری است که والدین تا قبل از 9 سالگی باید به آن توجه کنند. زیرا کودکان در مکان‌های تاریک ایجاد دلهره و ترس می‌کنند و از میزان رشد شان کاسته می‌شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، دانشمندان با روان‌شناسی از تعداد زیادی از زنان و مردانی که در بزرگسالی از مکان‌ها و یا اشیای مختلف می‌ترسیدند، دریافتند تنهایی در دوران کودکی، تنبیه و قرار گیری در محیط‌های تاریک از عوامل اصلی ترس و “دلهره” آنان محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.