سرویس: اقتصادی 15:30 - سه شنبه 10 فروردین 1395

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان مطرح کرد:

بی‌توجهی مسئولان به وعده جریان زاینده‌رود/ مصوبات شورای عالی آب اجرا نمی‌شود

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: کشاورزان اصفهان نسبت به عدم جریان زاینده‌رود و اجرا نشدن مصوبات شورای عالی آب برای ساماندهی این رودخانه اعتراض دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسفندیار امینی دقایقی با اشاره به اعتراض کشاورزان این شهر نسبت به شرایط موجود و عدم جریان آب در رودخانه زاینده‌رود اظهار داشت: موضوع اصلی کشاورزان اصفهان عدم اجرای مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب و بی‌توجهی به این موضوع به شمار می‌رود.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر توسعه کشاورزی و سایر مسائل در بالادست اصفهان و چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد و هیچ کس در زمینه برخورد با آنها اقدام جدی صورت نمی‌دهد.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان تصریح کرد: با وجود ابلاغ وزارت نیرو، شورای عالی امنیت ملی و سایر دستگاه‌ها برای ساماندهی رودخانه و جلوگیری از توسعه صنایع و بارگزاری جدید، این موضوع ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات کشاورزان از دیگر مسائل مد نظر کشاورزان به شمار می‌رود، گفت: بی‌توجهی به این موضوع که تکلیف مشترکان اصفهان مشخص شود از دیگر مسائل مد نظر ما به شمار می‌رود.

امینی به انتقاد از جاری نشدن آب در رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و بیان داشت: قرار بود آب در رودخانه زاینده‌رود از 10 فروردین باز شود تا کشت کشاورزان اصفهان آب دریافت کند اما هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مسئولان اعلام می‌کنند که بارندگی کم شده، در صورتی که از پائیز سال گذشته تا کنون نزدیک به 2 هزار و 550 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم و 426 میلیون متر مکعب ذخیره آب در پشت سد بوده است.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر هنوز مشخص نیست که چرا آب باز نمی‌شود و در صورتی که آب به سرعت باز نشود، کشاورزان ضررهای جبران‌ناپذیری خواهند دید.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.