سرویس: اجتماعی 18:40 - دوشنبه 09 فروردین 1395

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

لزوم تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرداری ها

دکتر احمد شریعتی گفت: بانک شهردر راستای تحقق و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب گام‌‌های اساسی برداشته‌است.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر احمد شریعتی با اشاره به لزوم بهره‌گیری شهروندان از امکانات بروز گفت: بانک شهر یکی از بانک‌های خصوصی در ایران است که توسط شهرداری تهران در سال ۱۳۸۸ تأسیس شد و سهام آن بیشتر متعلق به شهرداری‌های کلان‌شهرها، کارکنان شهرداری و بخشی از مردم است.

وی افزود: بانک شهر سال ۹۳ بیشترین میزان افزایش منابع را میان بانک‌های خصوصی داشته است و این بانک در چند سال آینده به یکی از ۴ بانک برتر کشور تبدیل خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اهمیت این بانک و ویژگی های خاصی که در این بانک وجود دارد، شهرداری و شورای اسلامی شهراصفهان تمام قوای اجرایی خود را جهت همکاری های بین سازمانی در راستای اهداف بانک شهر بکار گرفته و کلیه خدمات مورد نیاز شهروندان محترم و مهمانان نوروزی در این قالب پوشش داده شود.

شریعتی گفت: شعب جدید پیشخوان های شهرنت در حال آماده سازی است و بزودی شهروندان می‌توانند از خدمات این سیستم با ارایه سرویس های متنوع از قبیل VTM و خوددریافت و وب کیوسک و… بهره‌مند شوند.

وی با یادآوری این که اساس مدیریت ریسک در بانک بسیار مهم است، افزود: بنگاه‌های اقتصادی با انواع ریسک‌ها روبرو هستند و مدیران باید تدابیری اتخاذ نمایند تا بتوانند از ریسک‌ها دور شوند.

وی ضمن تأکید بر این که منابع بانک‌ها با حداقل ریسک به صورت مستمر در اختیار بنگاه ها قرار بگیرد، ادامه داد: ریسک رکود مطالبات صنعت بانک می‌تواند با بیمه‌های اعتباری جبران شده و بانک‌ها را از ریسک خارج کرده و بدین ترتیب قدرت وام‌دهی بانک‌ها را افزایش دهد پس در بانک شهر نیازمند ایجاد یک شرکت بیمه ای با نام زیبای شهر می باشد تا در این امر هم در امور اقتصادی موثر بوده و هم بیمه های شهروندی و امور جاریه شهرداری ها حفظ و تضمین گردد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر ما اقتصاد مقاومتی را اقتصادی بدانیم که در برابر تکانه‌های خارجی و داخلی مقاومت می‌کند، سطح بالایی از اشتغال را در کشور پوشش می دهد، بر دانش فنی و تکنولوژی استوار است و بر نهادهای مردمی تکیه داشته و از طرف نهاد‌های مردمی حمایت می‌شود، این اقتصاد اقتصادی است که دشمنان کشور نمی‌توانند آن را نابود کنند و اقتصادی است که فجایع طبیعی و حوادثی که در جامعه رخ می‌دهد، نمی‌تواند در آن تأثیر زیادی بگذارد.

شریعتی گفت: بانک شهردر راستای تحقق و اجرای سیسات‌های اقتصاد مقاومتی و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب گام‌‌های اساسی برداشته‌است و پیش از آغاز سال جدید و از همان لحظات ابتدایی تحویل سال، با تشکیل تیمی متشکل از مدیران مناطق و کارکنان و روسای شعب این بانک هم چنین عزیزانمان در شهرنت های الکترونیکی و شعب مجازی بانک، تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات به بهترین شکل به شهروندان و مسافران نوروزی به کار بستند. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) امسال را سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نامیدند و بانک شهر با خدمات خود نشان داد که تمام توان خود را در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری به کار بسته و نخستین گام خود را در این راه با اقتدار و صلابت برداشت.

وی افزود: بانک شهر با هدف کمک به خط‌ مشی‌گذاری و یا اصلاح خط‌ مشی‌های موجود با همکاری شوراهای اسلامی تهران و اصفهان و همه کلانشهرها، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، مدیران و مشاوران نهادهای دولتی و شهرداری ها مخصوصا شهرداری اصفهان که همیشه سرآمد و پیشرو کلانشهرهای کشور بوده و هست، با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی به طریقی دیگر التزام عملی خود را در این مسیر سترگ به منصه ظهور گذاشته و امیدوار است بتواند نقشی اساسی در این حرکت جهادی ایفا کند.

در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست و هدف آن تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‏های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران است.تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‏های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران از اهداف اقصاد مقاومتی است.این اقتصاد با رویکردهای جهادی، فرصت ساز، انعطاف پذیر، مولد، درونزا، پیشرو و برون گرا تبیین شده‌است.

وی در پایان ضمن تشکر از آقای خدابنده رئیس محترم بانک شهر منطقه سه کشور و شهردار محبوب و خدوم اصفهان جناب آقای دکتر جمالی نژاد از همه کارمندان و راهبران شهرنت های بانک شهر که با حضور خلاقانه خود در عرصه جدید بانکداری الکترونیک در شهر خلاق اصفهان تقدیر و تشکر بی پایان خود را ابلاغ کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.