سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:41 - سه شنبه 17 دی 1392

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اخذ زیر میزی از بیماران غیر مجاز است

تعرفه های غیرقانونی و زیرمیزی که توسط پزشکان از بیماران اخذ می شود، به هیچ وجه قابل تایید ما نیست.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در نخستین نشست با اصحاب رسانه، گفت: تعرفه های غیرقانونی و زیرمیزی که توسط پزشک از بیماران اخذ می شود، به هیچ وجه قابل تایید نیست و اگر پزشکی از بیماری زیرمیزی بگیرد، در صورت شکایت بیمار این جریان قابل پیگیری است.

دکتر اصغری نخستین کار هر مدیر را شناخت وضعیت موجود و برنامه ریزی شایسته برای آینده دانست و افزود: نمی خواهیم ادعا کنیم طی ۳۴ روز گذشته توانسته ایم شرایط را به خوبی شناسایی کنیم، ولی موفق شده ایم در این مسیر گام برداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اولین مبحث در دانشگاه اصفهان را کسری اعتبار در بخش مطالبات دانست و ادامه داد: این مطالبات معوقه به سال ۹۱ و مقداری از سال ۹۲ اختصاص دارد، که عمده ترین علت آن برمی گردد به مشکلات اقتصادی موجود در کل کشور؛ ما نیز در استان اصفهان میلیاردها تومان به پرسنل بدهکار هستیم که این بدهی شامل مواردی چون، اضافه کار، حق مسکن، کارانه، حق مامورت و … می شود.

وی تصریح کرد: این کسری اعتبار در ارائه خدمات تاثیر می گذارد، به عبارتی به واسطه وجود این مشکل در مقابل هر فردی که بازنشسته می شود نمی توانیم نیروی جدیدی به کار بگیریم.

دکتر اصغری با اشاره به بخش آموزش نیز گفت: در بخش آموزش هم کارهای خوبی انجام گرفته است و سعی می کنیم نقاط قوت همکاران سابقمان را ادامه داده و آنها را افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در بخش بهداشت اوضاع بهتر از سایر بخش ها است، هر چند در این بخش نیز نارسایی هایی وجود دارد، ولی عمده ترین مشکل ما در بخش درمان است، که در این بخش هم با مشکل هزینه و اعتبار مواجهیم هم فوریت این امر در راستای سلامتی مردم قابل انکار نیست.

وی عملکرد در حوزه خدمات درمان، را شمشیری دو لبه دانست و گفت: اگر در حوزه خدمات درمانی از داشته ها درست استفاده نشود نه تنها کمکی صورت نگرفته بلکه آسیب هم رساننده نیز هست.

دکتر اصغری مبانی تغییر در عملکرد دانشگاه علوم پزشکی را هم راستا با نگرش دولت تدبیر و امید بیان کرد و افزود: نخستین تغییر در عملکرد این دانشگاه آن است که با مردم صادقانه و به صورت شفاف سخن بگوییم، ما مبنا را بر واقعیت مداری و صداقت قرار داده ایم و بنا داریم با استفاده از عقل و تدبیر و بها دادن به نظر کارشناسان خبره به اهدافمان دست پیدا کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، با اشاره به اهمیت شناخت درست واقعیت ها برای دست یافتن به برنامه ریزی صحیح، عنوان کرد: برای رسیدن به این مقصود، شورای مشاورین و سیاست گذاریی متشکل از افرادی که در دوره های گذشته در دانشگاه علوم پزشکی خدمت می کردند، تشکیل داده ایم تا از تجربه های مدیران و کارشناسان دوره های گذشته نیز بهرمند شویم، چرا که در دولت جدید بنا نداریم هیچ کسی را حذف کنیم.

وی آموزش و سلامت را دو وظیفه مهم حاکمیت دانست و افزود: خیرین عرصه سلامت نیز پتانسیل خوبی دارند و پیش از این هم به خوبی عمل کرده اند، اما ما برنامه ریزی جدیدی برای آنان داریم.

دکتر اصغری در رابطه با تعرفه های غیر قانونی و زیر میزی گفت: تعرفه های غیرقانونی و زیرمیزی که توسط پزشک از بیماران اخذ می شود، به هیچ وجه قابل تایید نیست و اگر که پزشکی از بیماری زیرمیزی بگیرد، در صورت شکایت بیمار این جریان قابل پیگیری است، هر چند یکی از دلایل این معضل پایین بودن تعرفه ها است، اما در کل اصل این جریان خلاف قانون است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.