سرویس: اجتماعی 09:00 - سه شنبه 10 فروردین 1395

در بازدید وزیر راه و شهر سازی از پروژه های بزرگ اصفهان مطرح شد؛

موزه بزرگ اصفهان نیاز اصلی اصحاب هنر/ کنارگذر شرق بعد از توقف ۶ ساله روی ریل اجرا قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی از محل احداث موزه بزرگ و مصلای شهر اصفهان بازدید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس آخوندی در یک سفر غیررسمی به اصفهان روز گذشته ضمن بازدید از محل احداث موزه بزرگ و همچنین پروژه مصلای بزرگ این شهر در جریان روند عملیات اجرایی این طرح ها قرار گرفت.

در این بازدید استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد موزه بزرگ اصفهان یکی از نیازهای اصلی اصحاب هنر این دیار است، گفت: احداث این موزه، کاری ماندگار برای استان است و باید عملیات اجرایی آن هرچه سریعتر آغاز شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در سال ۸۱ کارخانه ریسباف اصفهان بعنوان یک اثر میراثی به ثبت سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده است، افزود: تاسیس این گنجینه در مساحت شش هکتار و در مکانی با سازه های میراثی که در بعد تاریخ صنعت بویژه صنعت نساجی نیز سابقه زیادی دارد، اقدامی شایسته است.

وی در باره پروژه کنارگذر شرق اصفهان نیز گفت: با پیگیری صورت گرفته این پروژه پس از شش سال توقف، مجدداً در ریل اجرا قرار گرفت.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شرق اصفهان بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشور، تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه را خواستار شد.
استاندار اصفهان همچنین بر لزوم توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بعنوان یکی از زیرساخت های اصلی بخش گردشگری تاکید کرد و خواستار عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی برای حل مسائل توسعه این فرودگاه شد.

در این بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با ارائه گزارشی از کارخانه ریسباف اصفهان گفت: از سال ۱۳۱۰ تا ۱۳۴۰ بیش از ۴۵ کارخانه نساجی در استان اصفهان احداث شد که ۸۰ درصد آنها در اطراف رودخانه زاینده رود و در محور چهارباغ اصفهان شکل گرفته اند.

حجت الله غلامی افزود: کارخانه ریسباف در توافقنامه ای با مبلغ حدود ۲۱۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی برای احداث موزه بزرگ اصفهان از بانک ملی خریداری شد.
وی افزود: بخشی از اعتبار لازم برای خرید این کارخانه به صورت نقد و بخشی از طریق فروش املاک موجود تامین خواهد شد تا این کارخانه بعنوان تنها بازمانده نهاد صنعتی تاریخی، مرمت و احیا شود و در عرصه فرهنگی مورد استفاده قرار بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید در باره تسریع در آغاز عملیات اجرایی موزه بزرگ اصفهان، پروژه کنارگذر شرق و توسعه فرودگاه اصفهان بعنوان نیازهای اصلی مردم اصفهان قول مساعد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.