سرویس: اجتماعی 10:10 - سه شنبه 10 فروردین 1395

برشی از تاریخ/ 183

هاشمی رفسنجانی کدام نظر امام خمینی را اشتباه می‌داند؟

هاشمی در گفتگویی درباره موافق نبودن با نظرات و فرمایشات امام خمینی (ره)، به یکی از مصادیق اشتباه بودن نظر امام اشاره کرده و اعلام می‌کند تا الان هم آن نظر امام را اشتباه می‌دانیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشمی رفسنجانی در گفتگویی درباره موافق نبودن با نظرات و فرمایشات  امام خمینی (ره)، به یکی از مصادیق اشتباه بودن نظر امام اشاره کرده و اعلام می‌کند تا الان هم آن نظر امام را اشتباه می‌دانیم.

آنچه در ادامه می‌آید، سؤال و جواب هاشمی و خبرنگار درباره نظرات امام خمینی (ره) است.

سؤال:حضرت امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم معرفی کردند. تلقی شما از این عبارت چیست؟

پاسخ هاشمی: چون بنای ما همیشه این بود که مرید و تابع امام باشیم، به خودمان اجازه نمی‌دادیم در نظرات امام شک کنیم. ما از نظرات امام خیلی برکات دیدیم. جاهایی بود که ایشان تصمیمی می‌گرفتند و ما نمی‌فهمیدیم. بعد می‌دیدیم که حق با ایشان است. معمولا وقتی ایشان چیزی می‌گفتند، ما قلبا اطاعت می‌کردیم…

سؤال: و بعدا هم معلوم می‌شد تصمیم ایشان درست بود.

پاسخ هاشمی:همیشه این‌گونه نبود. مثلا در قضیه جلوگیری از نامزدی شهید بهشتی، ما خیلی مخالف بودیم، ولی آخر هم قانع نشدیم. با این وجود، به دستور ایشان عمل کردیم و مطیع هم بودیم، اما هنوز فکر می‌کنیم که اشتباه بود.[1]

تذکر: منظور هاشمی از مخالفت  امام خمینی (ره)با نامزدی شهید آیت‌الله بهشتی، مخالفت امام با ورود روحانیون به عرصه اجرایی (ریاست جمهوری) کشور بوده است و به دلیل همین مخالفت، جامعه روحانیت مبارز در آن زمان، از بنی‌صدر به عنوان نامزد مورد نظر خود در ریاست جمهوری حمایت کرد.

[1] – بی‌پرده با هاشمی رفسنجانی، قدرت الله رحمانی، تهران، کیهان، 1382، چاپ دوم، صص 42-43

مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.