سرویس: غیر تولیدی 12:30 - سه شنبه 10 فروردین 1395

امیدواری برای بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان در موعد مقرر؛

ورزش اصفهان بالاخره نفس می‌کشد

طولانی شدن روند تکمیل ورزشگاه نقش جهان و تبعات منفی آن تا جایی ادامه یافت که اگر باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن در مقوله ورزش حرفه ای فعالیت نداشتند، باید «تابلوی تعطیل است» را بر سر در ورزش این استان نصب می‌کردیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، قرار است در سال ۹۵ رخداد ویژه ای در ورزش اصفهان به وقوع بپیوندد، اتفاقی که اصفهانی‌ها سال‌هاست منتظر به وقوع پیوستن آن هستند.
بنا بر وعده‌های چندین باره مقامات از وزیر ورزش و معاونان وی گرفته تا استاندار اصفهان و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مقرر شده در خرداد ماه سال ۹۵، ورزشگاه نقش‌جهان به بهره‌برداری برسد تا چشم‌انتظاری چندساله مردمان این دیار خاتمه پیدا کند.

فاز یک ورزشگاه نقش جهان سال ۸۱ به بهره برداری رسید و چند سالی نیز میزبان دیدارهای سپاهان در لیگ برتر بود تا اینکه تصمیم به ایجاد فاز دوم این ورزشگاه رسید که از سال ۸۶ آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه داشته است.

طولانی شدن روند اجرای ورزشگاه نقش جهان و نبود بودجه لازم برای تکمیل این وزشگاه موجب شد تا در سال ۹۳ و با تصمیم استانداری اصفهان، مدیریت اجرایی و بهره‌برداری ورزشگاه نقش‌جهان به شرکت فولاد مبارکه واگذار شد تا پس از تکمیل این ورزشگاه، به مدت ۲۵ سال بهره‌برداری از آن را بر عهده داشته باشد.

در آستانه سال جدید در رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر اعتصاب کارگران ورزشگاه نقش‌جهان به دلیل پرداخت نشدن مطالبات انتشار یافت که پیگیری‌ها نشان داد مشکل آن‌چنان‌که مطرح شده، بزرگ نیست و پس از تعطیلی چند روز نخست عید نوروز، عملیات تکمیل نقش‌جهان با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد تا در موعد مقرر آماده افتتاح شود.

البته در این گزارش بررسی روند تکمیل نقش جهان، مورد توجه قرار ندارد زیرا به نظر می‌رسد با هر شرایطی این ورزشگاه از لحاظ درصد تکمیل، این ورزشگاه در موعد مقرر آماده بهره برداری خواهد شد و همان گونه که وعده داده شده تیم سپاهان برای لیگ شانزدهم در این ورزشگاه به میدان خواهد رفت اما مساله مهم تاثیرات تکمیل این ورزشگاه، بر آینده ورزش استان خواهد بود.

طی سال‌های گذشته ورزشگاه نقش جهان و به ویژه معارضان این ورزشگاه، سایه سنگینی بر سر ورزش استان اصفهان انداخته بودند و در مقطعی دردسرهای بسیاری را ایجاد کردند که مهم‌ترین آن به مسدود شدن حساب اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با حکم قضایی و برداشت بودجه‌های تخصیص یافته به ورزش استان به حساب معارضان بود.
این مساله مشکلات بسیاری را به وجود آورد و به مفهوم واقعی کلمه نیز بدنه ورزش بومی استان را خالی کرد تا جایی که اگر باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن در مقوله ورزش حرفه ای فعالیت نداشتند، باید «تابلوی تعطیل است» را بر سر در ورزش این استان نصب می‌کردیم.

در تمام سال‌هایی که ورزش اصفهان درگیر تکمیل ورزشگاه نقش جهان بود، با توجه به برد رسانه ای و البته شانتاژ خبری برخی از افراد پیرامون این ورزشگاه، موجب شده بود تا تمام تمرکز متولیان ورزش نصف جهان بر تکمیل این پروژه معطوف شود که از این رهگذر مقوله‌های مهم دیگری به ورطه فراموشی سپرده شد که تبعات همین روند و اقدام، در سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

ضمن اینکه مسدود شدن حساب اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و نیاز به تخصیص بودجه برای تکمیل ورزشگاه موجب شده بود تا ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های مختلف و هیات های ورزشی که بودجه خود را از طریق تربیت بدنی اصفهان دریافت می‌کردند، با مشکل زیادی مواجه شوند و در این میان تنها هیات هایی توانستند با وجود این شرایط، مسیر خود را ادامه بدهند که سالن‌هایی برای درآمدزایی داشتند.

از سوی دیگر عدم تکمیل نقش جهان موجب شد تا ورزش اصفهان از لحاظ سرانه فضاهای ورزشی نیز دچار خسران کشور، زیادی شود که رتبه بیست و ششمی فعلی در بین استان‌های بخشی از تبعات طلسمی به نام نقش جهان بود و با توجه به مجموعه عوامل اشاره شده، می‌توانیم امیدوار باشیم که پس از افتتاح این پروژه، ورزش اصفهان نفس آسوده ای بکشد و سنگینی این بار تحمیلی از دوش نحیف ورزش این استان برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.