سرویس: اجتماعی 08:02 - سه شنبه 10 فروردین 1395

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

توقیف ۵ میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف ۳ دستگاه کامیون حامل کالاهای خارجی قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در ورودی‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با استقرار در ورودی‌های استان با کنترل خوروهای عبوری طی 24 ساعت گذشته دو دستگاه کامیون حامل کالاهای خارجی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: یکی از این خودروها حامل 3 هزار و 256 دستگاه انواع سرخ‌کن و مقدار 80 کیلوگرم لوازم یدکی دستگاه سرخ کن و دیگری نیز حامل بار 540 کیسه برنج خارجی بود که همگی این کالاها فاقد مدارک گمرکی بودند و به‌صورت قاچاق حمل می‌شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه مأموران ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم هم در یک عملیات دیگر طی بازرسی از یک دستگاه کامیون کانتینردار محموله کالای خارجی قاچاق شامل 150 عدد ساعت دیواری، 630 عدد ساک دستی، 750 عدد ظروف سرامیکی و 600 عدد عشق سنج را توقیف کردند.

وی ارزش محموله‌های قاچاق کشف‌شده را 5 میلیارد و 370 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این زمینه 3 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و اقلام کشف‌شده نیز به اداره اموال تملیکی استان تحویل داده شد.

سردار آقاخانی قاچاق کالاهای خارجی بی‌کیفیت، غیرمجاز و غیربهداشتی را ضرر و زیانی بزرگ به محصولات و تولیدات داخلی و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به‌سلامت جامعه توصیف کرد و گفت: با نام‌گذاری سال 95 به نام سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” از سوی مقام معظم رهبری تکلیفی اساسی بر عهده نیروی انتظامی برای مبارزه با قاچاقچیان کالا قرارگرفته و پلیس استان نیز این موضوع را در سال جدید با جدیت دنبال می‌کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.