اصفهان شرق

ارائه غذای نیم پرس با هدف پرهیز از اسراف در اصفهان

کدخبر: 96749
1395/01/10 در ساعت 07:30

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین ملت درباره نحوه ارائه غذا در رستوران‌های سنتی اظهار داشت: رستوران‌های سنتی با هدف احیا و زنده نگه داشتن سنت‌های اصیل ایرانی راه اندازی شده‌اند و براساس آئین نامه‌ها رستوران‌های سنتی موظف به ارائه حداقل 3 نوع غذای سنتی در منوی خود هستند.

وی با بیان اینکه بر عدم لزوم استفاده از نمک روی میز رستوران‌ها تأکید شده است، گفت: توصیه کرده‌ایم که نمک روی میز رستوران‌ها قرار نگیرد و این موضوع با هدف ترویج سبک زندگی سالم انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان افزود: موضوع دیگری که با هدف صرفه جویی، پرهیز از اسراف و سلامت شهروندان مدنظر است و به صورت گسترده‌ای در رستوران‌ها اجرا شده است ارائه غذای نیم پرس است.

وی بیان کرد: غذای نیم پرس حدود 60 درصد یک پرس غذای کامل است که با قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود، این موضوع از سوی رستوران داران مورد استقبال قرار گرفته و مشتریان نیز ابراز رضایت کرده‌اند.

ملت تصریح کرد: با ارائه غذای نیم پرس، مشتریان نیز در جهت صرفه جویی و پرهیز از اسراف قدم برمی‌دارند و به این ترتیب بخشی از غذا دور ریخته نمی‌شود که حرکتی پسندیده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز و تعطیلات طول سال که اصفهان میزبان مسافران است شاهد کمترین شکایت بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته از 13 میلیون غذای ارائه شده به مسافرانی که در اصفهان اقامت کردند فقط یک شکایت دریافت کردیم که در نوع خود بی سابقه بود.

تسنیم