سرویس: اجتماعی 07:30 - سه شنبه 10 فروردین 1395

رئیس اتحادیه رستوران‌داران اصفهان خبر داد

ارائه غذای نیم پرس با هدف پرهیز از اسراف در اصفهان

رئیس اتحادیه رستوران داران استان اصفهان با بیان اینکه غذای نیم پرس حدود ۶۰ درصد یک پرس غذای کامل و با قیمت پایین‌تر است، گفت: ارائه غذای نیم پرس با هدف پرهیز از اسراف مورد استقبال رستوران داران و مشتریان قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین ملت درباره نحوه ارائه غذا در رستوران‌های سنتی اظهار داشت: رستوران‌های سنتی با هدف احیا و زنده نگه داشتن سنت‌های اصیل ایرانی راه اندازی شده‌اند و براساس آئین نامه‌ها رستوران‌های سنتی موظف به ارائه حداقل 3 نوع غذای سنتی در منوی خود هستند.

وی با بیان اینکه بر عدم لزوم استفاده از نمک روی میز رستوران‌ها تأکید شده است، گفت: توصیه کرده‌ایم که نمک روی میز رستوران‌ها قرار نگیرد و این موضوع با هدف ترویج سبک زندگی سالم انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه رستوران داران اصفهان افزود: موضوع دیگری که با هدف صرفه جویی، پرهیز از اسراف و سلامت شهروندان مدنظر است و به صورت گسترده‌ای در رستوران‌ها اجرا شده است ارائه غذای نیم پرس است.

وی بیان کرد: غذای نیم پرس حدود 60 درصد یک پرس غذای کامل است که با قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود، این موضوع از سوی رستوران داران مورد استقبال قرار گرفته و مشتریان نیز ابراز رضایت کرده‌اند.

ملت تصریح کرد: با ارائه غذای نیم پرس، مشتریان نیز در جهت صرفه جویی و پرهیز از اسراف قدم برمی‌دارند و به این ترتیب بخشی از غذا دور ریخته نمی‌شود که حرکتی پسندیده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز و تعطیلات طول سال که اصفهان میزبان مسافران است شاهد کمترین شکایت بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته از 13 میلیون غذای ارائه شده به مسافرانی که در اصفهان اقامت کردند فقط یک شکایت دریافت کردیم که در نوع خود بی سابقه بود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.