اصفهان شرق

قاچاق 80 درصدی طلا به ایران کذب است/ میزان قاچاق طلا در کشور ۲۲ درصد است

کدخبر: 96719
1395/01/09 در ساعت 19:00

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد کشتی آرای در واکنش به خبری که برخی رسانه ها مبنی بر قاچاق ۸۰درصد طلای مصرفی داخل کشور، اظهار کرد: این آمار اشتباه است و هر کس که این آمار را منتشر کرده کارشناس نبوده است و امکان ندارد که این حجم قاچاق طلا در داخل کشور وجود داشته باشد.

وی در ادامه این مطلب افزود: طبق برآورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور، میزان قاچاق طلا در کشور ۲۲درصد است و این آمار های اشتباه را نباید منتشر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر  با تاکید براینکه از جمله اتحادیه هایی که وابسته به سیاست اقتصاد مقاومتی است اتحادیه طلافروشان و طلاسازان است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای رونق بازار اقتصاد کشور نقشه راهی را به نام اقتصاد مقاومتی مطرح و در اختیار مسئولان قرار داده اند.

کشتی آرای با بیان اینکه صادرات محوری و برنامه ریزی برای رونق واحد های تولیدی از حلقات زنجیره رونق بازار اقتصاد در بستر اتحادیه طلاسازان و طلافروشان است، ابراز کرد: واحد های تولیدی در حوزه طلاسازی و فروش طلا در بستر تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی رونق خواهند گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر  با تاکید براینکه  سیاست اقتصاد مقاومتی بدنه تولید طلا در کشور را تقویت می کند، تصریح کرد: با رونق واحد های تولیدی در داخل کشور امکان رقابت با  واحد های تولیدی خارج از کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  با تحقق اقتصاد مقاومتی و بستر سازی مناسب بر مدار صادرات محوری می توان شاخه صادرات طلا را ساماندهی کرد، اضافه کرد: صادرات از محتویات سیاست اقتصاد مقاومتی است.

کشتی آرای با اشاره به اینکه  اشتغال زایی، ارز آوری و شکوفایی صنعت از پیامدهای  عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور و تاثیرات آن در بدنه اقتصاد کشور است، ابراز کرد: در شرایط پسا برجام شرکت های خارجی وارد کشور شدند و با انها تفاهم همکاری منعقد شد.

وی در خاتمه اظهار کرد: این تفاهم نامه ها در راستای اهمیت به تولید در داخل کشور و عدم واردات طلا و سپس صادرات تولیدات داخلی منعقد شده است

دانا