سرویس: اقتصادی 19:00 - دوشنبه 09 فروردین 1395

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

قاچاق 80 درصدی طلا به ایران کذب است/ میزان قاچاق طلا در کشور ۲۲ درصد است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تکذیب قاچاق 80 درصدی طلا به ایران، گفت: هر کس که این آمار را منتشر کرده کارشناس نبوده است و امکان ندارد که این حجم قاچاق طلا در داخل کشور وجود داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد کشتی آرای در واکنش به خبری که برخی رسانه ها مبنی بر قاچاق ۸۰درصد طلای مصرفی داخل کشور، اظهار کرد: این آمار اشتباه است و هر کس که این آمار را منتشر کرده کارشناس نبوده است و امکان ندارد که این حجم قاچاق طلا در داخل کشور وجود داشته باشد.

وی در ادامه این مطلب افزود: طبق برآورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور، میزان قاچاق طلا در کشور ۲۲درصد است و این آمار های اشتباه را نباید منتشر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر  با تاکید براینکه از جمله اتحادیه هایی که وابسته به سیاست اقتصاد مقاومتی است اتحادیه طلافروشان و طلاسازان است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای رونق بازار اقتصاد کشور نقشه راهی را به نام اقتصاد مقاومتی مطرح و در اختیار مسئولان قرار داده اند.

کشتی آرای با بیان اینکه صادرات محوری و برنامه ریزی برای رونق واحد های تولیدی از حلقات زنجیره رونق بازار اقتصاد در بستر اتحادیه طلاسازان و طلافروشان است، ابراز کرد: واحد های تولیدی در حوزه طلاسازی و فروش طلا در بستر تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی رونق خواهند گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر  با تاکید براینکه  سیاست اقتصاد مقاومتی بدنه تولید طلا در کشور را تقویت می کند، تصریح کرد: با رونق واحد های تولیدی در داخل کشور امکان رقابت با  واحد های تولیدی خارج از کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  با تحقق اقتصاد مقاومتی و بستر سازی مناسب بر مدار صادرات محوری می توان شاخه صادرات طلا را ساماندهی کرد، اضافه کرد: صادرات از محتویات سیاست اقتصاد مقاومتی است.

کشتی آرای با اشاره به اینکه  اشتغال زایی، ارز آوری و شکوفایی صنعت از پیامدهای  عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور و تاثیرات آن در بدنه اقتصاد کشور است، ابراز کرد: در شرایط پسا برجام شرکت های خارجی وارد کشور شدند و با انها تفاهم همکاری منعقد شد.

وی در خاتمه اظهار کرد: این تفاهم نامه ها در راستای اهمیت به تولید در داخل کشور و عدم واردات طلا و سپس صادرات تولیدات داخلی منعقد شده است

دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.