اصفهان شرق

اعتیاد جواد عزتی به بوی چسب/ «بیمار استاندارد» اطلاعات خوبی به مخاطب می‌دهد

کدخبر: 96713
1395/01/09 در ساعت 15:30

به گزارش اصفهان شرق؛ جواد عزتی بازیگر سریال «بیمار استاندارد» درباره مهم ترین ویژگی نقش خود در این سریال مناسبتی نوروز که این شب ها از شبکه یک سیما روی آنتن رفته است، گفت: علاوه بر فیلمنامه خوب و متن قوی این سریال، برای شخص من نوع اعتیاد نقش امید که من آن را ایفا می کنم، جالب بود. او به بوی چسب اعتیاد دارد و این نوع اعتیاد واقعا وجود دارد و عده‌ای به آن دچار هستند. اما شاید بسیاری از مردم با آن آشنا نباشند.

وی افزود: این جنس اعتیادها یک درگیری مهم است و کاربرد آن در داستان صرفا برای فانتزی نیست. من از این اعتیاد وحشتناک اطلاع داشتم و این ویژگی بیش از هر چیز کاراکتر امید را برای من جالب و من را به نقش نزدیک کرد. به نظرم سایر کاراکترهای این سریال نیز یک ویژگی مهم دارند. این که نویسنده آن ها را در داستان رها نکرده است و حتی نقش های گذری هم استفاده کاربردی در متن پیدا کرده اند.

این بازیگر در پاسخ به این که با توجه به کوتاه بودن کمیت نقش ها در سریال چقدر فرصت کافی برای معرفی شخصیت ها وجود دارد، بیان کرد: برای قضاوت در این رابطه لازم است بقیه قسمت های سریال را ببینیم. چراکه خود من هم مثل یک بیننده این شب سریال را می بینم. اما به نظرم تک تک کاراکترها در متن «بیمار استاندارد» استفاده کاربردی دارند و هیچ نقشی به قصه وارد نشده است تا فضایی را پر کند.

وی با مهم تر ارزیابی کردن کیفیت نقش در این اثر عنوان کرد: من در سینما تجربه بازی در نقش های کوتاه از نظر کمیت را زیاد داشته ام. «شیار ۱۴۳»، «همه چیز برای فروش»، «کلاشینکف»،« طلا و مس» از جمله این کارها هستند که از نظر ارزشی برای من فیلم های مهم و بزرگی بودند و دوست داشتم از آن ها سهمی داشته باشم. زیرا از همان ابتدا می دانستم که ممکن است این فیلم ها به کتابخانه های مردم برود و در تاریخ سینما ماندگار شود. اصولا همیشه از همکاری با کارگردان های خوب لذت برده ام و «بیمار استاندارد» تجربه اولم برای این نوع نقش ها نبود.

وی همچنین ادامه داد: سریال های تلویزیونی حداقل در ژانر کمدی از سینما جلوتر هستند و بسیاری از بازیگران کمدی سینما نیز به واسطه تجربه های تلویزیونی شان به سینما راه یافته اند. این یک فرصت برای تلویزیون است که نباید آن را از دست بدهد و با رعایت استانداردها این حوزه را تقویت کند.

بازیگر سریال «سه دونگ سه دونگ» خاطرنشان کرد: اگرچه سریع ساخته شدن سریال ها در شرایط بحران مالی تلویزیون به کمک این رسانه می آید و هرچه این سرعت بیشتر شود هزینه های تولید کمتر خواهد شد، اما باید در نظر بگیریم که این یک رویه درست و استاندارد نیست و نباید عادی شود. ضمن این که برای سریال های کوتاه و بلند این روند تفاوت دارد. مثلا برای یک سریال ۹۰ قسمتی طبیعی است که بخشی از تولید همزمان با پخش صورت بگیرد. در این صورت می توان بازخوردهای مخاطبان را هم دریافت کرد و در ادامه کار به آن توجه داشت. این سریال ها مانند روزنامه هستند و آیینه اتفاقات روز جامعه. اما درباره سریال های کوتاه ۱۳ قسمتی که قرار است مثل یک رمان یا داستان تعریف شوند باید همه چیز قبل از تولید حاضر و آماده باشد.

وی همچنین درباره ویژگی های «بیمار استاندارد» بیان کرد: این نوع سریال ها در دنیا معمولا از شبکه های کابلی پخش می شوند یا به صورت اینترنتی مردم آن ها را خریداری می کنند. زیرا تک تک دیالوگ های آن ها بار اطلاعاتی دارد و نیاز دارد مردم با تمرکز آن را ببینند.

بیمار استاندارد سریال نوروزی شبکه یک سیما به کارگردانی سعید آقاخانی که به سفارش مرکز گسترش فیلم نامه نویسی صدا و سیما توسط مسعود ردایی تهیه شده و از ٢٩ اسفند هرشب ساعت ٢٢:١٥ از این شبکه پخش می شود.

 

فارس