سرویس: اجتماعی 00:14 - دوشنبه 09 فروردین 1395

با حضور جوانان ورزنه ای انجام شد؛

پاکسازی زباله از تپه های ماسه ای ورزنه در اقدامی خودجوش/ تصاویر

همزمان با آغاز ورود گردشگران به شهر ورزنه اعضای تشکل علاقه مند به طبیعت با همکاری شهرداری شهر ورزنه ، یکی از تفرج گاه های پرتردد شهر ورزنه (تپه های ماسه ای) را روز جمعه از زباله پاکسازی کردند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، همزمان با آغاز ورود گردشگران به شهر ورزنه اعضای تشکل علاقه مند به طبیعت با همکاری شهرداری شهر ورزنه ، یکی از تفرج گاه های پرتردد شهر ورزنه (تپه های ماسه ای) را روز جمعه از زباله پاکسازی کردند.

با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشد داشته باشند، وظیفه ای عمومی تلقی می شود.

حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، از آموزه های اسلام است اما این آموزه مهم در حال حاضر نه در ایران بلکه توسط کشورهای غربی در حال اجرا میباشد.

تشکل های غیر دولتی همواره پشتیبان و یاری رسان منابع طبیعی و از بازوان سازمان منابع طبیعی در حفاظت و پاکسازی عرصه های ملی به شمار می روند و نیازمند حمایت بیشتر هستند.

رها کردن زباله در عرصه محیط زیست، چشم انداز زیبای کویر را خراب، و باعث از بین رفتن میراثی می شود که هوای سالم را برای نسل های بعد از ما تامین می کند.

در همین خصوص در اقدامی فرهنگی و نمادین و با همکاری اعضاء انجمن دوستداران محیط زیست ورزنه, و شوراهای اسلامی شهر ورزنه و شهرداری مسیر ورودی تپه های ماسه ای شهر ورزنه تا محل استقرار مسافران از هرگونه زباله و مواد زائد و پسماندها پاکسازی شد.

IMG_1191 IMG_1199 IMG_1205

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.