سرویس: اجتماعی 14:30 - یکشنبه 08 فروردین 1395

اوحدی: زائران از سفر انفرادی به عتبات عالیات بپرهیزند

رئیس سازمان حج وزیارت گفت: زائران برای حفظ امنیت خود از اعزام انفرادی خودداری کنند. چرا که عراق در حال جنگ با مجموعه بعثی تکفیری داعش است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکل به وجود آمده دربرخی از مرزهای ایران و کشور عراق اظهار کرد: متاسفانه برخی  افراد برای سفر زیارتی به کشور عراق اقدام به اعزام انفرادی کردند اما بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی، به جز ایام خاص مثل اربعین، به هیچ وجه امکان تردد انفرادی در مرزها وجود دارد.
وی در ادامه افزود: توصیه جدی ما این است که زائران برای حفظ امنیت خود از اعزام انفرادی خودداری کنند چرا که کشور عراق در حال جنگ با مجموعه بعثی تکفیری داعش است.
اوحدی تصریح کرد: با توجه به اینکه امنیت زائران از اهمیت بالایی برخوردار است در کاروان های حج و زیارت مسئولان امنیتی از طرف کشور عراق قرار داده شده بنابراین متقاضیان سعی کنند از طریق مجاری قانونی برای سفر زیارتی اقدام کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مسائل امنیتی را دولت، ارتش و بسیج عراق بر عهده دارند، تأکید کرد: خوشبختانه تا کنون در داخل عراق مشکل امنیتی نداشتیم.
اوحدی یادآور شد:در ایام نوروز 120 هزار تن مشرف می شوند و هم اکنون که در هفته دوم عید هستیم بیش از 45 درصد مشرف شدند همچنین امیدواریم بعد از ایام تعطیلات بتوانیم همین روند افزایش اعزامی که در ایام نوروز داشتیم را ادامه دهیم.
رئیس سازمان حج و زیارت در پایان با اشاره به اینکه در این ایام شرایط پروازی خوبی داشتیم، گفت: با هماهنگی هایی که شرکت های هواپیمایی داشته اند، تأخیرهای اولیه که در شروع تعطیلات در برخی از پروازها داشتیم برطرف شد.
باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.