سرویس: سیاسی » بین الملل 11:30 - یکشنبه 08 فروردین 1395

آزادی «عروس صحرا» پس از 10 ماه

شهر تاریخی «تدمر» سوریه تحت کنترل ارتش درآمد

همزمان با اعلام کشته شدن بیش از 100 داعشی طی عملیات آزادسازی شهر باستانی «تدمر» سوریه، ارتش به طور کامل بر شهر مسلط شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ منابع خبری سوری و لبنانی از جمله «رادیو شام» و «شبکه خبری المیادین»، صبح امروز یکشنبه (27 مارس)، اعلام کردند که شهر باستانی تدمر در ریف حمص سوریه تحت کنترل ارتش در آمده است.

همچنین یک منبع سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه این خبر را تأیید کرد و وبگاه خبری «سوریا الان» به نقل از یک منبع میدانی تأکید کرد که ارتش سوریه بر شهر تدمر (پالمیرا) مسلط شده و آن را پس از نزدیک به یک سال از داعش پس گرفت.

دقایقی پس از انتشار خبر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز این خبر را تأیید کرد و نوشت: منابع میدانی به خبرنگار سانا اعلام کردند که یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح با همکاری گروه‌های دفاع ملی کنترل خود بر شهر تدمر را محکم کردند و اکنون در حال تعقیب عناصر باقی‌مانده از گروه تروریستی داعش هستند.

همچنین یک منبع میدانی به «رادیو شام» گفت: سیر عملیات میدانی نشان می‌دهد که عناصر داعش طی ساعات آخر از راه‌های جایگزین [که برای خود داشتند] فرار کرده‌اند [و به همین دلیل خطوط دفاعی آنان بسرعت در هم شکست و شهر آزاد شد].

عصر روز گذشته، سرلشگر «علی عبدالله ایوب»‌ رئیس ستاد مشترک ارتش و نیروهای مسلح سوریه به دستور «بشار اسد»‌ رئیس‌جمهور سوریه، به همراهی شماری از فرماندهان نظامی، بازدیدی میدانی از محور عملیاتی «تدمر» (پالمیرا) به عمل آورد و موفقیت‌های ارتش و متحدانش از جمله ایران و روسیه را ستود (جزئیات بیشتر).

کشته شدن بیش از 100 داعشی طی عملیات آزادسازی

همزمان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از 100 فرد مسلح وابسته به داعش طی درگیری‌های عملیات آزادسازی این شهر کشته شدند و 158 هدف مورد حمله قرار گرفت و 4 تانک، 3 توپ و 4 انبار مهمات تروریست‌ها طی این عملیات منهدم شد.

ارتش سوریه عملیات تدمر را با همراهی نیروی دفاع ملی، مقاومت حزب‌الله، مستشاران ایرانی و پشتیبانی شدید هوایی روسیه (شامل هواپیما و بالگرد) هدایت کرد.

عملیات آزادسازی شهر از روز گذشته بعد از مسدود شدن تمام راههای امدادی داعش در غرب و شمال شهر، از سه محور غربی، شمال غربی و جنوبی وارد مرحله‌ای جدی شد و پس از تسلط بر چندین محله غربی شهر، خطوط دفاعی داعش در شهر در هم شکسته شد.

شهر باستانی «تدمر» یا «پالمیرا» معروف به «عروس صحرای سوریه» از شهرهای تاریخی است که به دوره رم باستان بازمی‌گردد.

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.