سرویس: اجتماعی 10:30 - یکشنبه 08 فروردین 1395

تمام دانشجویان واجدالشرایط در سال 95 وام دریافت می‌کنند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در نظر گرفتن بودجه 7 هزار میلیارد تومانی مازاد بر اعتبارات سال 94 درکنار اعتبارات ارزی و همچنین دریافت وام دکتری تمامی واجدان شرایط در سال 95 را خبری خوش دانست.

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به وام دکتری اظهار داشت: برای دوره دکتری در گذشته مبلغی به عنوان پژوهانه پرداخت می شد که چون این پرداخت ها با برنامه های معاونت علمی و فناوری تطابق نداشت آن را متوقف کردند. وزارت علوم با ایجاد طرحی در صندوق رفاه دانشجویان با کمک مبالغی که معاونت علمی و فناوری هم در آن درنظر گرفت، اعتباراتی را برای این امر پیش بینی کرد و در نهایت در سال 94 حدود 21 میلیارد تومان وام پرداخت شد. درواقع طبق آیین نامه ماهانه 500 هزار تومان برای پایان نامه های معمولی دکتری و برای پایان نامه های کاربردی 600 هزار تومان پرداخت شد.
وی افزود: این خبر خوش را می دهیم که برای سال 95 برای پرداخت وام به تمام دانشجویان واجدالشرایط هیچ مشکلی را نداریم و این مسئله در سال آینده که فرد واجدالشرایط باشد و به دلیل کمبود اعتبار نتواند وام دریافت کند وجود ندارد. مضاف بر این موارد قرار است که مبلغ وام مذکور برای دکتری هم به تناسب اعتبار در سال آینده، یک درصدی رشد داشته باشد و به آن مبلغ پیشین اضافه شود.
احمدی برای سال آینده تامین تجهیزات با حمایت ریاست جمهور و کمک های سازمان برنامه را خبری خوش دانست و اظهار داشت: مبلغی حدود 400 میلیون دلار برای بودجه و مقداری اعتبار ریالی (هم که عدد آن هرچند در لایحه آمده اما مبلغی که به دانشگاه ها اختصاص داده می شود قطعی نشده است) برای تامین و تجهیز آزمایشگاه ها در نظر گرفته شده است که در صورت تحقق بعنوان کاری بزرگ می تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با این برنامه، سازمان برنامه مبلغی حدود 7 هزار میلیارد تومان را علاوه بر اعتبارات سال 94 در نظر گرفته است. در صورت محقق شدن 7 هزار میلیارد تومان و همچنین 400 میلیون دلار اعتبارات، جهش بزرگی را در حل مشکلات دانشگاه شاهد خواهیم بود.
باشگاه خبرنگاران
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.