سرویس: سیاسی 17:01 - شنبه 07 فروردین 1395

وزیر امور خارجه ایران:‌

برجام تعهد حقوقی دولت آمریکاست/ هیچ محدودیتی برای برنامه موشکی خود قائل نیستیم

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکا ناگزیر است تعهداتش را نه تنها روی کاغذ بلکه در عمل نیز اجرا کند تصریح کرد: برجام تعهد حقوقی دولت آمریکاست و ربطی به این که چه کسی در کاخ سفید باشد ندارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در سفری 2 روزه به پاکستان رئیس‌جمهور را همراهی می‌کند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: ادعاهایی که در دوران تبلیغات انتخاباتی آمریکا مطرح می‌شود، خیلی نباید جدی گرفت، برجام تعهد حقوقی دولت آمریکاست و ارتباطی ندارد که چه کسی در کاخ سفید باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دولت آمریکا تعهداتی که داده باید اجرا کند، متاسفانه برخی نامزدهای انتخاباتی با استفاده از فضاسازی‌هایی که صهیونیست‌ها کرده‌اند در آمریکا این کار را دنبال می‌کنند، این‌ها شعار می‌دهند نباید، به این شعارها توجه کرد‌.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری جدی که جمهوری اسلامی ایران کرده دولت آمریکا ناگزیر است تعهداتی که داده نه تنها روی کاغذ بلکه در عمل نیز اجرا کند.

وزیر خارجه همچنین در خصوص برنامه موشکی کشورمان تصریح کرد: اقدامات اخیر آمریکا ضد برنامه موشکی ایران را با تقویت هر چه بیشتر توان موشکی خود پاسخ می‌دهیم.
وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای برنامه موشکی خود قائل نیستیم، یادآور شد: زیرا این برنامه هیچ ارتباطی با سلاح هسته‌ای ندارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: براساس دستور و تاکید رئیس جمهور به وزیر دفاع، توان موشکی ایران تقویت خواهد شد.

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.