سرویس: اجتماعی 14:30 - شنبه 07 فروردین 1395

رییس اورژانس کشور خبرداد

پیدا شدن جعبه سیاه بالگرد اورژانس/بالگرد قابلیت دید در شب داشته است+اسامی جان باختگان

رییس اورژانس کشور از پیدا شدن جعبه سیاه بالگرد سقوط کرده اورژانس خبرداد و گفت علت اصلی این سانحه به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ صابری نیا  رییس اورژانس کشور گفت : معمولا تمامی بالگردهای اورژانس در کشور امکان دید در شب را ندارند اما بالگردی که شب گذشته دچار سانحه شد مجهز به امکانات دید در شب بوده و بنده با پیگیری هایی که داشتم در مورد این موضوع مطمئن هستم.

وی با ابراز تاسف در خصوص از دست دادن چند تن از همکاران اورژانس در این سانحه گفت: کاپیتان خرم‌دشتی از جمله خلبانان با سابقه بود که بیشترین پروازها را در شب انجام داده است و در هر زمان که نیاز به پرواز در شب بود حتی در زمان جنگ هم از خلبان خرمدشتی کمک میگرفتند.
وی در خصوص علت اصلی وقوع این حادثه تصریح کرد: جعبه سیاه بالگرد امروز پیدا شده و ما منتظر هستیم تا بعد از بررسی آن، علت اصلی این سانحه را اعلام کنیم.
صابری نیا در ادامه افزود : اورژانس هوایی تا الان با حدود 9000 پرواز در شبانه روز 15 هزار نفر از همطنان را در شهرهای دور و نزدیک نجات داده است.
رییس اورژانس کشور در خاتمه از این اتفاق ابراز تاسف کرد و گفت :حدود 40 نفر از همکاران ما در اورژانس در ماموریت های زمینی جان خود را از دست داده اند اما این موضوع ذره ای از انگیزه پرسنل اورژانس برای خدمت رسانی به مردم عزیز کشور نکاسته است.

گفتنی است، بالگرد اورژانس شب گذشته در حین انجام ماموریت نزدیکی دریاچه مهارلو در اطراف شهرستان کوار استان فارس سقوط کرد و تمامی سرنشینان جان باختند.

اسامی جان باختگان حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

به گزارش دانا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان فارس، در پی سقوط یک فروند بالگرد واحد امداد و نجات اورژانس هوایی فارس در روستای دهنو از توابع شهرستان کوار فارس واقع در پانزده کیلومتری شیراز که در شامگاه جمعه ششم فروردین ماه ۱۳۹۵ رخ داد اکیپ صحنه جرم پزشکی قانونی شیراز بلافاصله در صحنه حاضر شد و پس از بررسی صحنه و معاینات اولیه ، اجساد جهت معاینات و بررسی های تکمیلی به سالن تشریح پزشکی قانونی شیراز انتقال یافتند.

این بالگرد که جهت انتقال یک مصدوم از بیمارستان شهرستان خنج به شیراز در حین ماموریت بود به علت اصابت با دکل مخابراتی سقوط کرد و منجر به جان باختن تمامی ۹ سرنشین بالگرد شد.

شایان ذکر است پس از احراز هویت و معاینه اجساد توسط کارشناسان پزشکی قانونی، علت فوت تمامی جانباختگان صدمات متعدد بدنی اعلام شد.

گزارش معاینه اجساد به مراجع ذیربط ارسال شد تا پس از طی مراحل قانونی پیکر جان باختگان تحویل بستگان شود. گفتنی است در این حادثه ۵ نفر از کادر پرواز، ۲نفر از تکنسین های اورژانس فارس و مصدوم و همراه مصدوم فوت شدند که اسامی نامبردگان بدین شرح است:

خلبانان پرواز: حجت اله خرم دشتی و محمد وفادار

مهندس پرواز: عبدالخالق رنجبر

تیم فنی پرواز: محمدباقر کدخدائی و مهدی نجفی

پرسنل اورژانس : حمیدرضا جوادی (اورژانس شیراز) و حسن قائدی (اورژانس خنج)

مصدوم: حسن رحیمی

همراه مصدوم: رجبعلی کریمی

دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.