سرویس: اخبار شهرستان 12:47 - شنبه 07 فروردین 1395

کارت شناسایی شهید محمد بوجاری ورزنه پیدا شد؛

آیا شهید ورزنه ای بعد از 31 سال به آغوش خانواده بازمیگردد؟/ شبکه های اجتماعی در انتشار مطلب دقت کنند

علی بوجاری ورزنه، برادر شهید محمد بوجاری گفت: از رسانه ها و شبکه های اجتماعی درخواست می کنم تا اطمینان کامل از تشخیص هویت پیکر شهید پیدا نکرده اند، در انتشار مطالب دقت کنند زیرا پدر و مادر شهید در انتظار 31 ساله به سر برده اند و اگر پیکر شهید متعلق به محمد بوجاری نباشد، پدر بیمارش ضربه روحی از انتشار اخبار خواهد خورد.

به گزارش اصفهان شرق، اینجا نمی شود روایت مشکلاتی را به تصویر کشید که حاصل خیزی را در پهنای گرد وخاک در خود فرو برد و سخن از همدلی هایی کرد که در زیر چتر خشکسالی و آلودگی هوا محو و محو تر می شد.

ولی گذر بر جنبه ی مثبت زندگی اگر داشته باشیم خواهیم دید که زندگی در شرق اصفهان زیباتر از آن چیزی بود که در قلم یک نویسنده به حرکت درآید و در یک نگاه آبرنگ نقاشی اصفهان را می شود در شرق اصفهانش به وضوح دید.

در مقابل سختی ها آنچه که زیبایی سالهای ۶۰ را هویدا می کرد شهری با ۱۱۰ شهید در شرق اصفهان بود به گونه ای که همه ی فکر ما را به سوی خانواده هایی می برد که نماد صبر و ایستادگی بودند. کتاب خاطرات شهدا پر بود از ایثار و دفاع و با مرور این رشادت ها به خانواده ای برخورد کردیم که روزگاری آب و آیینه و قرآن را در بدرقه ی جوان ۱۸ ساله شان آماده کردند تا هدیه ای را به اسلام تقدیم کنند که امروز در فراقش عشق مفقودالاثر را در سر بپرورانند.

Vater-Mark5757575
خانواده ی حسن بوجاری از ورزنه پر بود از مهر و عطوفت فرزندان و هنوز به یاد محمد ۱۸ ساله بوی سالهای ۶۳ و عملیات بدر می داد.
علی اکبر خانواده ی بوجاری فرزند اول بود و با عشق مفقودالاثر شدن چشم هایی را در انتظار آمدنش به راه خیره کرد، پدر از فراق فرزند بر تخت بیماری خوابیده و هنوز چشم به در، تا در ورود محمد آرام تر شود و مروارید چشمان سمیه رحیمی مادر این شهید ۱۸ ساله هنوز در فراق فرزند اول می بارد و عکس فرزند را در آغوش می کشد.

چشمان پدر محمد مملو از امید بود و نگاه متبسم پدر عشق را به زیبایی به تصویر می کشید که هیچ قلمی توان کشیدنش را نداشت.

IMG_3946
و امروز کشاورز عراقی که پیکر شهید ایرانی را پیدا کرد…

طی رصد فضای مجازی به اخبار پیدا شدن پیکر مطهر شهید بوجاری برخوردیم و این خبر در عید نوروز و مصادف شدن با ایام ولادت حضرت زهرا(س) در شبکه ها انتشار یافت تا عیدی خانواده بوجاری در سال 95 رقم زده شود.

با علی بوجاری برادر شهید تماس حاصل کرده و از کم و کیف خبر مطلع شدیم.

برادر شهید گفت: طی اخبار رسیده، کشاورز عراقی در روستای الامیه عراق، حین شخم زنی زمین کشاورزی به کارت شناسایی شهید محمد بوجاری و پلاک و پیکر شهیدی بر می خورد و این مورد را به اطلاع فرد ایرانی می رساند.

وی ادامه داد: فرد ایرانی با پیگیری نام ورزنه بر روی نقشه و پرس و جو در رابطه با شهید مفقودالاثر، خبر پیدا شدن کارت شهید و پیکر شهید را از طریق فضای مجازی به اطلاع دوستش رسانده و طی تماس با میراث فرهنگی ورزنه، کسب اطلاع از شهید محمد بوجاری به جهت اطمینان از وجود این شهید کرده است.

علی بوجاری اظهار کرد: هنوز تا اطمینان از اینکه پیکر شهید متعلق به محمد است زمان نیاز است و در این راستا، بهتر است از انتشار اخبار پیدا شدن پیکر برادرم به صورت اطمینان صد در صد، دست نگه داشته شود تا اگر خدایی نکرده پیکر شهید، متعلق به شهید دیگری بود، چشم منتظر پدر شهید بار دیگر در نهایت امیدواری به پیدا شدن فرزندش، نا امید نشود.

وی از ارزوی چندین ساله اش در پیدا شدن پیکر برادر سخن گفته و تاکید کرد: طی جلسه ای در اهواز، پیگیری ها از انتقال و تشخیص هویت شهید پیدا شده، انجام خواهد گرفت و امیدواریم، عید فاطمی امسال خبر زیبای، ورود برادرم به آغوش خانواده به ما برسد زیرا پدر و مادر سال هاست با آمدن شهدای گمنام، نگاهشان منتظرتر و وجودشان پرتپش در امدن پسر بزرگ خانواده است.

photo_2016-03-26_11-39-18

کارت پیدا شده

همچنین بخوانید:

5 نظر در مورد “آیا شهید ورزنه ای بعد از 31 سال به آغوش خانواده بازمیگردد؟/ شبکه های اجتماعی در انتشار مطلب دقت کنند”

  1. روح اله از ورزنه گفت:

    سلام، ورزنه مگه اون زمان کوچه شهید خیرالهی داشته که تو آدرس این کارت زده؟!

  2. یک دوست گفت:

    باز هم بوی شهید آید از راه دراز / چشم دل باز کنید شده هنگام نیاز
    باز هم عطر حسین آید از کرب و بلا / آید از سوی بهشت جانب شهر شما
    قدر این مرتبه را هر که داند به جهان / همچو یعقوبِ زمان بیند او یوسفِ جان
    بوی پیراهن او سوی کنعان شما / آید ای همسفران شده مهمان شما
    خوش بُوَد روز وصال بعد از آن درد و فراق / بعد از آن بوسه ی عشق بر روی قاب اتاق
    گرچه از پیکر او اثری نیست به جا / دل خوشم چون که بُوَد زائر کرب و بلا
    می رسد بوی شهید از دل خاک بعید / بشنوید ای همگان بوی عشق است و امید
    عشق بر میهن خویش، عشق بر رهبر خویش / عشق بر دین و شرف، عشق بر باور خویش
    ای خداوند کریم، جان زهرا و علی / بنما قسمت ما، از شهادت ثمری.

  3. حمید گفت:

    سلام ، شهید خیراللهی در سال 1360 به شهادت رسیدند، و تاریخ اعزام روی کارت سه سال بعد از شهادت ایشون درج شده.

  4. ورزنه ای گفت:

    سلام .کوچه خیرالهی اون زمان بوده حالا نمیدونم هس یانه

  5. یکی از اهالی ورزنه گفت:

    دوست عزیز اگه نداشت که نمی زدند کوچه شهید خیراللهی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.