سرویس: اجتماعی 08:40 - شنبه 07 فروردین 1395

در سقوط بالگرد اورژانس فارس؛

سرهنگ پاسدار خلبان دکتر حجت الله خرم دشتی به خیل شهدا پیوست/ درخشش بزرگ مرد شرق اصفهانی در آسمان ایران

استاد تمام کاپيتان شهيد حجت الله خرم دشتي فرزند پاک تودشک چویه در حادثه سقوط بالگرد اورژانس شیراز در حین ماموریت به خیل شهدا پیوست.

به گزارش اصفهان شرق، پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

بار دیگر یکی از مردان الهی و هم تبار عاشورائیان به فیض عظیم شهادت نائل آمد و روح پاکش با ارواح شهيدان والامقام خصوصاً حضرت آقا سید  الشهداء(ع) در ملکوت اعلی ماوی گزید و از روزی الهی بهره مند گردید.

استاد تمام کاپيتان شهيد حجت الله خرم دشتي فرزند پاک تودشک چویه در حادثه سقوط بالگرد اورژانس شیراز در حین ماموریت به خیل شهدا پیوست. وی از نیروی هوایی سپاه شیراز بوده و روحیه شهادت در وی از ابتدای ورود به سپاه وجود داشت.

برادر شهید گفت: برادرم عاشق خدمت بود و صادقانه انجام وظیفه می کرد.

لازم به ذکر است، شهید حجت الله خرمدشتی متولد 1356 از تودشک چویه از توابع کوهپایه و دارای دختری 10 ساله است که در دانشگاه پرواز اصفهان به تحصیل پرداخت.

شهادت استاد تمام کاپيتان شهيد حجت الله خرم دشتي از تودشک چویه را خدمت خانواده داغدار آن شهيدبزرگورار تسليت عرض می کنیم.

********************

گفتی است، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی فارس که برای امدادرسانی به یک حادثه عازم مأموریت بود حوالی ساعت 8:30 امشب در منطقه مسکونی روستای دهنو نزدیکی دریاچه مهارلو شیراز سقوط کرد.

مهدی شایق افزود: این حادثه که در 25 کیلومتری شیراز رخ داد 9 نفر که همگی سرنشین این بالگرد بودند را قربانی گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز و حومه ادامه داد: سقوط این بالگرد در یکی از باغ‌های روستای دهنو نزدیکی دریاچه مهارلو شیراز رخ داده که خالی از سکنه بوده بنابراین هیچ‌گونه تلفات جانی به‌ جز سرنشینان آن را در پی نداشته است.

**ناگفته های سقوط بالگرد از زبان رییس اورژانس فارس

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رییس اورژانس فارس با بیان اینکه پیش از سقوط بالگرد اورژانس فارس، این بالگرد در ماموریتی دیگر بعد از ظهر امروز برای انتقال مادر باردار پرخطری عازم شهرستان نورآباد شده بود، افزود: بعد از انجام ماموریت اول بالگرد برای انتقال بیماری که  مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، به سمت شهرستان خنج پرواز کرد.

دکتر محمد رضا عالی منش ، با اعلام این مطلب افزود: پس از اعلام این ماموریت به خلبان بالگرد اعلام کردم که زمان بازگشت شما، زمان تاریکی شب است که خلبان گفت من این ماموریت را انجام می دهم و چندی پیش نیز پرواز در شب را انجام داده ام.

وی افزود: پس از بازگشت بالگرد از نورآباد به شیراز و سوخت گیری، بالگرد به سمت شهرستان خنج حرکت کرد و پس از سوار کردن بیمار و همراه وی، خلبان به ما اعلام کرد که حدود5 دقیقه دیگر در زمین چمن مشخص شده، فرود خواهم آمد اما در نزدیکی شیراز سقوط کرد.

دکتر عالی منش تعداد جان باختگان این حادثه را 9 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این حادثه 5 نفر از کادر پرواز، 2 نفر از تکنسین های اورژانس فارس و بیمار و همراهش فوت شدند.

رییس اورژانس فارس با اشاره به انتقال آخرین لاشه های بالگرد به شیراز، افزود: علت حادثه هنوز مشخص نشده اما علت اصلی در حال بررسی است.

گفتنی است این بالگرد که متعلق به نیروهای مسلح بوده و در اختیار اورژانس فارس قرار داشته، به منظور انتقال یکی از بیماران بدحال، از ساعت18:11 از شیراز به سمت شهرستان خنج پرواز کرده بود که در ساعت20:30 در نزدیکی شیراز دچار سانحه شد و سقوط کرد.

**اسامی کشته شدگان سقوط بالگرد

بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس فارس کل افراد حاضر در بالگرد 9 نفر بوده که به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

افراد سانحه دیده به شرح زیر می باشند:

پنج نفر خدمه پرواز

یک نفر بیمار و یک نفر همراه بیمار

دو نفر تکنسین اورژانس که به نام های آقای حسن قایدی، مسوول اورژانس شهرستان خنج و آقای حمیدرضا جوادی، مسوول پایگاه اورژانس هوایی فارس هستند.

 

همچنین بخوانید:

15 نظر در مورد “سرهنگ پاسدار خلبان دکتر حجت الله خرم دشتی به خیل شهدا پیوست/ درخشش بزرگ مرد شرق اصفهانی در آسمان ایران”

  1. محمد حدادي گفت:

    به خانواده اين شهيد عزيز و بزرگوار كه بنده با آن آشنايي داشتم از صميم قلب بخصوص همسرودختر عزیزش تسلیت میگوییم اميدوارم كه با پيامبر و سالار شهيدان ابا عبدالله و ديگر شهدا همنشين باشد خوشا به حال اين عزيزان

  2. روحش شاد ویادش بخیر حیف بود هنوز

  3. سجاد گفت:

    خوش به سعادت. این شهیدبزرگوار

  4. محمد گفت:

    استاد عزیز م خیلی حیف شد ما هنوز به وجود کار بلدی مثل شما احتیاج داشتیم شهادت بر تو مبارک

  5. حامد حسین آبادی گفت:

    روح این شهید بزرگوار همیشه بر تارک دلهای هم پروازانش می درخشد ،و یاد او همیشه گرامی باد.

1 2
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.