سرویس: غیر تولیدی 12:15 - شنبه 07 فروردین 1395

قاسم رضایی:

از دست آن‌ها كه چوب لای چرخم گذاشتند راحت شدم

قهرمان المپيك لندن می‌گوید: حريف ارمني من كشتي‌گير قابلي است اما باور كنيد مشكل جاي ديگري بود. در دو سال گذشته خيلي سختي كشيدم اما بنا كه آمد شرايط 180درجه فرق كرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ قاسم رضايي قهرمان وزن 96 كيلوگرم كشتي المپيك لندن اميدوار است كه در سال جديد با حضور مجدد محمد بنا- در راس كادر فني تيم‌ملي كشتي فرنگي- دوباره در المپيك طلايي شود البته در وزن 98 کیلوگرم.

مرد محجوب كشتي از دابودشت آمل در گفتگو با مشرق از رقيب هميشگي‌اش الكسانيان ارمني حرف به ميان ‌آورد و اينكه بايد در سال95 تلافي شكست آخرش برابر اين حريف قدرتمند را دربياورد.

* سال94 براي قاسم رضايي چطور بود؟
خوب نبود. در لاس‌وگاس نايب‌قهرمان شدم در حالي كه مي‌شد بهتر نتيجه بگيرم. متاسفانه دچار مشكلاتي بودم كه جنبه جسمي نداشت.

* به هر حال به رقیب همیشگی‌ات، الكسانيان باختي.

اين حريف ارمني كشتي‌گير قابلي است اما باور كنيد مشكل من جاي ديگري بود. بايد اعتراف كنم در دو سال گذشته خيلي سختي كشيدم. حتي براي رسيدن به تيم‌ملي. برخي چوب لاي چرخم مي‌گذاشتند و حسابي آزارم دادند.

* تا اينكه بنا برگشت.

بنا كه آمد شرايط 180درجه فرق كرد. خدا را شكر كه آمد. حالا از نظر روحي و رواني شرايط‌مان خيلي فرق كرده. باز هم صد هزار مرتبه شاكر خدا هستم.

* فعلا كه دو بار به حريف ارمني باخته‌اي.
همين‌طور است. الكسانيان 2 بر يك از من جلو افتاد اما ان‌شاءا… كه سال95 براي من قشنگ از آب درخواهد آمد. بهترين اتفاق ممكن رسيدن من و الكسانيان به هم در فينال المپيك ريو است. اميدوارم با دعاي خير مردم و تلاش‌هاي خودم از راهنمايي‌هاي كادر فني بهره بگيرم و دوباره مثل لندن 2012 دل ملت را شاد كنم.

* از نگاه تو بهترين‌هاي ورزش ايران در سال94 چه كساني بودند؟

به نظرم فرزان عاشورزاده با سن و سال كمش در تكواندو عالي بود. رسيدن به رنكينگ اول جهان در عرض دو سال كار كوچكي نيست. ان‌شاءا… اين مازندراني در المپيك هم به حقش برسد و طلايي شود.
نفر دومي كه به نظرم مي‌رسد كيانوش رستمي است. نايب‌قهرمان ارزنده وزنه‌برداري جهان با اخلاق عالي‌اش. كيانوش بدشانس بود كه وزنه از دستش افتاد وگرنه حتما قهرمان مي‌شد.

* و از جمع بانوان؟
صديقه دريايي از ووشو كه قهرمان جهان شد. اين سانداكار با اينكه براي اولين‌بار حضور در مسابقات بزرگسالان را تجربه مي‌كرد در فينال رقابت‌هاي جهاني اندونزي نماينده ميزبان را قدرتمندانه شكست داد و طلاي وزن 60-كيلوگرم را گرفت.

* آرزوي قاسم رضايي در سال جديد؟
اينكه همه ملت شاد و سالم باشند. اميدوارم كه سال قشنگي را در ورزش براي آنها رقم بزنيم. از نظر من آينده روشن است. ان‌شاءا… كه چنين باشد.

مشرق
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.