سرویس: اخبار شهرستان 17:00 - جمعه 06 فروردین 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

ما باید اقتصاد بومی و انقلابی داشته باشیم

حجت الاسلام هاشمی گفت: در انرژی هسته ای ما توافقاتی کردیم و ایران به تعهداتش عمل کرد ولی آنها عمل نکردند و الان بحث موشک ها را خبرسازی می کنند و اگر ما یک قدم عقب بیاییم آنها یک قدم به جلو می آیند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از محمدآباد، امام جمعه شهر محمدآباد ضمن تبریک سال نو و عید فاطمی همه خواهران و برادران نمازگزار را به تقوی الهی دعوت کرد و گفت: کسی که شب های خود را روز و روزهای خود را شب می کند، در حالیکه تمام دغدغه اش دنیا است خداوند فقر را بین دو چشمش قرار می دهد و امورش پراکنده و مضطرب می شود و دسترسی به دنیا پیدا نمی کند الا آن چیزی که خداوند متعال برایش در نظر گرفته است.

حجت الاسلام حاج هاشمی ادامه داد: دنیا دار و جایگاه صدق است برای کسی که صادق باشد و دنیا هر چه هست خودش را صادقانه به انسان عرضه می کند، اینکه دنیا زود گذر است و برای کسی نمی ماند را داریم می بینیم،

خطیب نماز جمعه  راجع نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و مسایل سیاسی که که در کشور مطرح است صحبت هایی مطرح نمود و گفت: این پیشرفت علمی باعث شده قدرت نظامی و اقتصادی آنها پیشرفت کند همه و همه دست به دست هم داده تا ملت را تحت سیطره خود دارند.

وی افزود: از این طرف وقتی با این طیف فلسفه مواجه شدند خود را می بازند و جریان روشنفکرانه ما لان معتقد به حکومت اسلامی نیست و می گوید حکومت، اقتصاد و فرهنگ ما باید مثل آنها باشد هر کسی به هر نوع که خواست زندگی کند و این جریان افراد زیادی را دارد به طرف خود می کشد.

وی ادامه داد: چون قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه ای دارند یک طیفی هستند که مخالف اقتصاد اسلامی هستند، مخالف حجاب اند، مخالف شورای نگهبان اند و این جریان متأسفانه در مسئولین نفوذ کرده احکام و مسائل اسلامی و اعتقاد به آن را در مختص خانواده ها و مساجد می دانند.

 امام جمعه شهر محمدآباد تصریح کرد: ما باید اقتصاد بومی و انقلابی داشته باشیم و روی پای خودمان بایستم، جریان مقابل که گرایشات مادی است و برخی این عقیده را دارند که اگر بخواهیم به رفاه برسیم باید از استقلال سیاسی و فرهنگ خودمان دست بکشیم و با دنیا دوست شویم.

این امام جمعه در همین رابطه نیز گفت: می دانیم که همین دنیای که ازش حرف می زنیم فکرش استعماری و استکباری است مستکبرین به کسی کمک نمی کنند مگر اینکه  به خاطر منافع خودشان باشد، ما که مسلمانیم نمی توانیم این استکبار را قبول کنیم .

خطیب نماز جمعه محمدآباد با تأسف خاطر نشان کرد: عده ای می گویند شعار های زمان امام خمینی(ره) دیگر کارآیی ندارد باید از ان شعار ها دست بکشیم کتاب می نویسند و می گویند استقلال سیاسی مانع توسعه اقتصادی است. و می گویند دو را بیشتر نیست یا باید با دنیا آشتی کنیم و یا همین راه که ادامه می دهیم ادامه دهیم به فقر می رسیم.

هاشمی در پایخ به اینگونه افراد نیز عنوان داشت: اما راه دیگری هم هست خودمان اقتصاد خودمان را بازسازی کنیم با امکاناتی که داریم کشورمان امکانات زیادی دارد هم از لحاظ نیروی انسانی که متخصص هستند و هم از نظر منابع طبیعی که در وضعیت خوبی قرار داریم و اگر مسئولین هم غمشان به دنیا و  وابستگی به کشورهای دیگر را کنار بگذارند و خوب مدیریت کنند می توانیم به اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در انرژی هسته ای ما توافقاتی کردیم و ایران به تعهداتش عمل کرد ولی آنها عمل نکردند و الان بحث موشک ها را خبرسازی می کنند و اگر ما یک قدم عقب بیاییم آنها یک قدم به جلو می آیند، امتیازهای زیادی در انرژی هسته ای را از دست دادیم و یک قدم آمدیم به عقب و چون آنها دیدند در بحث هسته ای به جایی رسیدند یک قدم می ایند جلوتر و بحث موشک ها را می گویند و و بعد به خود سپاه و قانون اساسی گیر می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.