سرویس: اخبار شهرستان 16:33 - جمعه 06 فروردین 1395

امام جمعه نصرآباد:

اقتصاد مقاومتی با حرف و روی کاغذ تحقق نمی یابد

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ گفت: اقتصاد مقاومتی با حرف و روی کاغذ تحقق نمی یابد و لازمه اجرایی شدن آن اقدام و عمل است.

به گزارش اصفهان شرق؛ اولین نماز جمعه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، در شهر نصرآباد، به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه محترم این شهراقامه گردید.

سفارش به تقوا و پر هیزگاری، تبیین برخی صفات مومن، تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا و روز زن، سرمایه گذاری دشمن برای گرفتن سرمایه عفت و پاکدامنی زنان جامعه، تشریح فرازهایی از بیانات مقام عظمای ولایت در پیام نوروزی و سخنرانی سالانه در جوار مرقد ملکوتی حضرت ثامن الحجج، تحقق پیشگویی مقام معظم رهبری در رابطه با خطر داعش، و ضرورت حفظ طبیعت و طبیعت درون در روز طبیعت فرازهای اصلی خطبه های این هفته نماز دشمن شکن جمعه در نصرآباد بود.

فرهنگ با استناد به آیات و روایات تفکر در امور زندگی، آشکار کردن ذکر و علم اندوزی را لازمه زندگی و از صفات انسان مومن بر شمرد، و افزود: انسان مومن هیچ کاری را بدون فکر و تعقل انجام نمی دهد و در خفا و آشکار و به قصد قربت به یاد خداست، تا درون سینه اش روشن، عقلش نورانی و دلش زنده و قلبش آباد گردد، و به طرق مختلف از جمله مطالعه ، استماع سخنرانی و پند بزرگان، سوال کردن و تحقیق آنچه را نیاز دارد یاد می گیرد تا با توجه و علم کارهایش را انجام دهد.

امام جمعه نصرآباد با تبریک و بزرگداشت خجسته زاد روز ام ابیها، انسیه حورا حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن و تاکید بر نقش حیا و عفت در حفظ ارزش والای زن در اسلام؛ گفت: دشمن با بهره گیری از ماهواره و شبکه های مجازی و اجتماعی سرمایه گذاری زیادی برای گرفتن این دو سرمایه گرانبها یعنی عفتن حیا از زنان ما نموده، تا با تباهی زنان، جامعه ما را به تباهی بکشاند و لذا خواهران بزرگوار باید با تقویت عفت و حجاب خود شان و جایگاه خویش را ارتقا داده و دشمن را ناکام بگذارند و مردان نیز در ارتباط با همسر و دختران خود سعه صدر داشته و آن گونه که مورد رضای خدای متعال است عمل نمایند.

وی با بیان این که هر چند هدیه دادن در روز زن در برابر قدر و منزلت زن چیزی نیست، گفت: این هدیه به نشانه احترام و قدر دانی از زحمات مادر و همسر می باشد؛ و شایسته است کسانی که مادرشان را از دست داده اند در این روز به کنار تربت مادر رفته و برای شادی روحشان هدیه ای به نیاز مندان بدهند.

علت نام گذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بخش بعدی صحبت های خطیب نماز جمعه نصرآباد را تشکیل داد که نام برده در این زمینه گفت: بر آورده نشدن انتظارات معظم له در خصوص اقتصاد مقاومتی، و بسنده کردن مسوولان به بخشنامه و دستور العمل در این زمینه، یکی از دلایل این نام گذاری بود، زیرا اقتصاد مقاومتی با حرف و روی کاغذ تحقق نمی یابد و لازمه اجرایی شدن آن اقدام و عمل است.

علیرضا فرهنگ اتحاد مستکبرین و تلاش آنها برای تحت فشار قرار دادن کشور ما از طریق اقتصادی را یکی دیگر از دلایل نام گذاری این سال دانست، و افزود: انتظار می رود اکنون که این گفتمان را رهبر فرزانه انقلاب فرا روی ما قرار داده اند، مسئولان و مردم با همدلی و همزبانی در راستای تحقق آن با اقدام و عمل تلاش نمایند و دشمن را ناکام بگذارند.

امام جمعه نصرآباد سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جوار مضجع شریف رضوی را از سخنرانی های بسیار شفاف، روشن و قابل توجه و تامل برای مردم و مسئولان برشمرد، و ضمن توصیه آحاد مردم و مسوولان به مطالعه مجدد متن کامل و یا استماع کامل این سخنرانی، به تبیین فرازهایی از این سخنرانی مهم پرداخت و گفت: متاسفانه دشمنان ما در جریان مذاکرات هسته ای و برجام به برخی از اهداف خود رسیدند و تا حدودی مسئولان ما تسلیم خواسته های دشمن شدند و از برخی خط قرمزها عبور شد خط قرمز ها یعنی ارزش ها، یعنی آن چیزهایی که شهدا برایش خون دادند.

نامبرده با انتقاد از کسانی که در فکر مذاکره و رابطه با امریکا در همه زمینه ها هستند، گفت: عده ای از بزرگان در کشور فکر بدتری دارند که این فکر خیلی خطرناک است و می گویند درست است که اقتصاد ایران دارای ظرفیت بالایی است؛ اما فقط با حل و فصل مساله هسته ای حل نمی شود، بلکه ما با دولت امریکا باید آن قدر تعامل کنیم که امریکا در دیگر مسائل هم ورود پیدا کند و مشکلات حل شود. با کمال پر رویی این حرف را می زنند، در حالی که جلوی چشمشان امریکا به توافق هسته ای عمل نکرد و خیلی تحریم ها برداشته نشده و روز گذشته مجدد عده ای را تحریم کردند که خلاف برجام است.

نامبرده با بیان ایتن که اگر امریکا عرضه داشت مسائل خودش را حل می کرد با خطاب قرار دادن مسئولانی که دم از برجام 2 و 3 و 4 می زنند گفت:برجام یک را چه کار کردید که حرف های دشمن را نشخوار می کنید.چرا باید رهبر انقالاب این طور خون دل بخوررند. مگر کشور ما صاحب ندارد مگر شما حرف رهبر بزرگوار انقلاب را نمی شنوید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.