سرویس: دین و اندیشه 07:00 - جمعه 06 فروردین 1395

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

روزانه 9 هزار نفر در جوار بقاع متبرکه اصفهان اسکان داده می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده بقاع متبرکه سراسر استان در ایام نوروز روزانه میزبان بیش از 9 هزار نفر مسافر جهت اسکان می‌باشند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ رضا صادقی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه سراسر استان را جهت پذیرایی از زائران و مسافران آماده کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح که با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی اجرا می‌شود، به دلیل برنامه‌های متنوع و پرباری که دارد از طرف مسافران و زائران با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین با برنامه‌ریزهایی که در هر سال از طرف این سازمان صورت گرفته‌ شده است سعی بر این بوده تا هم از نظر زیرساخت‌های سخت‌افزاری ظرفیت بقاع متبرکه را افزایش داده شود و هم با بالا بردن سطح کیفی و کمی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

صادقی در ادامه بیان کرد: در همین راستا نیز امسال در ایام نوروز برای اسکان مسافران و زائران امکانات خوبی را در جوار 137 بقعه متبرکه استان آماده کرده‌ایم که هم شامل اسکان موقت در فضاهای مهیا شده است و هم استفاده زائران و مسافران از زائرسراهای بقاع متبرکه است.

وی ادامه داد: همچنین امسال و تاکنون بقاع متبرکه سراسر استان روزانه به‌صورت میانگین 9 هزار نفر را هم به‌صورت موقت و هم به‌صورت دائم پذیرا بوده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: برای رفاه حال بیشتر مسافران و زائران عزیز نیز در جوار برخی از امامزادگان شاخص که از نظر زیرساخت قوی‌تر هستند نیز امکاناتی همچون فضای بازی برای کودکان ایجاد شده است که آن‌ها می‌توانند به‌صورت رایگان از این امکانات بهره‌مند شوند همچنین ایستگاه‌های صلواتی نیز برای در اختیار قرار دادن آب جوش و چایی نیز در نظر گرفته شده است.

صادقی در ادامه عنوان کرد: همچنین با برپایی خیمه‌های معرفت که برنامه‌های مختلفی همچون غرفه مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه چندرسانه‌ای، غرفه‌هایی ویژه کودکان، ایستگاه همه واقف باشیم، نمایشگاه‌های ارائه محصولات فرهنگی و… سعی کرده‌ایم تا بتوانیم سلایق تمام اقشار و نسل‌ها را برآورده نماییم.

وی در پایان در گفت: امیدواریم که در سال 95 با کمک و حمایت خیرین بقاع ساز بتوانیم این زیرساخت‌ها را تقویت نموده تا بتوانیم یک گام دیگر به پیروی از منویات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی نزدیک شویم زیرا که با محوریت قرار گرفتن بقاع متبرکه در امور فرهنگی می‌توانیم با تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کنیم و همچنین از نفوذ بیگانگان نیز جلوگیری کنیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.