اصفهان شرق

سفر به شهر عشایری نصرآباد، دروازه زیبای شرق به غرب اصفهان/ تصاویر

کدخبر: 96045
1395/01/05 در ساعت 11:07

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، شهر نصرآباد غربی ترین آبادی شرق اصفهان است که در مجاورت شهرستان شهرضا و در فاصله 65 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده و اکثر جمعیت آن را عشایر سخت کوش و زحمتکش تشکیل می دهند. این شهر دروازه شرق اصفهان از غرب و ورودی شهرستان اصفهان، بخش جرقویه سفلی، منطقه جرقویه و خطه شرق اصفهان است.

نصرآبادی ها همه چیز را در یک محوطه (درحاشیه بلوار امام رضا علیه السلام ، درمجاورت میدام امام علی علیه السلام) برای هم وطنان عزیز و مسافران گرامی فراهم نموده اند.

شما عزیزان با حضور در این مجموعه هم توفیق زیارت دو تن از شهدای غواص گمنام را می یابید و هم می توانید خودروی خود را سوختگیری نموده و برای استراحت سری به سیاه چادرهای بر پا شده در این مجموعه بزنید.

در اینجا ضمن آشنایی با زندگی، آداب و رسوم عشایر نصرآباد؛ صنایع دستی و تولیدات دامی آنها را ببینید و استفاده نمایید؛ و از چای آتیشی، آش کشک محلی، دوغ، قارا، کشک و دیگر محصولات عشایر تناول نموده و با لباس های محلی عشایر ( زنانه و مردانه ) در سیاه چادرها عکس یادگاری بگیرید، و صنایع دستی عشایر از جمله قالیچه، چنته، بندخانه و … را ببینید و در صورت پسند خریداری نمایید.

لازم به ذکر است این نمایشگاه با محوریت ستاد نوروزی شهر نصرآباد متشکل از دفتر امام جمعه، شهرداری، شورای اسلامی و مراکز فرهنگی دایر شده و مدیریت آن را آقای رحمت اله عرب مختاری بر عهده دارد و تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی است.

2 3 8 9 936 8787 464646 878787 45454545454