سرویس: اخبار شهرستان 11:07 - پنجشنبه 05 فروردین 1395

عید 95 کجا بریم:

سفر به شهر عشایری نصرآباد، دروازه زیبای شرق به غرب اصفهان/ تصاویر

جذابیت های زندگی عشایری یکی از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری است، که می تواند مقصد خیلی از گردشگران باشد. مسافران عزیز نوروزی می توانند با حضور در شهر نصرآباد با یک تیر چند نشان بزنند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، شهر نصرآباد غربی ترین آبادی شرق اصفهان است که در مجاورت شهرستان شهرضا و در فاصله 65 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده و اکثر جمعیت آن را عشایر سخت کوش و زحمتکش تشکیل می دهند. این شهر دروازه شرق اصفهان از غرب و ورودی شهرستان اصفهان، بخش جرقویه سفلی، منطقه جرقویه و خطه شرق اصفهان است.

نصرآبادی ها همه چیز را در یک محوطه (درحاشیه بلوار امام رضا علیه السلام ، درمجاورت میدام امام علی علیه السلام) برای هم وطنان عزیز و مسافران گرامی فراهم نموده اند.

شما عزیزان با حضور در این مجموعه هم توفیق زیارت دو تن از شهدای غواص گمنام را می یابید و هم می توانید خودروی خود را سوختگیری نموده و برای استراحت سری به سیاه چادرهای بر پا شده در این مجموعه بزنید.

در اینجا ضمن آشنایی با زندگی، آداب و رسوم عشایر نصرآباد؛ صنایع دستی و تولیدات دامی آنها را ببینید و استفاده نمایید؛ و از چای آتیشی، آش کشک محلی، دوغ، قارا، کشک و دیگر محصولات عشایر تناول نموده و با لباس های محلی عشایر ( زنانه و مردانه ) در سیاه چادرها عکس یادگاری بگیرید، و صنایع دستی عشایر از جمله قالیچه، چنته، بندخانه و … را ببینید و در صورت پسند خریداری نمایید.

لازم به ذکر است این نمایشگاه با محوریت ستاد نوروزی شهر نصرآباد متشکل از دفتر امام جمعه، شهرداری، شورای اسلامی و مراکز فرهنگی دایر شده و مدیریت آن را آقای رحمت اله عرب مختاری بر عهده دارد و تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی است.

2 3 8 9 936 8787 464646 878787 45454545454

همچنین بخوانید:

3 نظر در مورد “سفر به شهر عشایری نصرآباد، دروازه زیبای شرق به غرب اصفهان/ تصاویر”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    با سپاس از اطلاع رسانی اصفهان شرق ، پس از درج این گزارش در اصفهان شرق تعداد بازدیدکنندگان چند برابر شد ، و عصر روز پنج شنبه خیل عظیم بازدید کنندگان به قدری بود که باعث بروز مشکل در خدمت رسانی شد که امیدواریم در سال های آینده با این تجربه ارزنده با برنامه ریزی بهتر به طرز شایسته تری پاسخگوی بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی باشیم.
    شور و اشتیاق مردم برای زیارت مزار شهدای گمنام غواص از صحنه های بسیار زیبای حضور مردم بود که گروه گروه به زیارت قبور مطهر این دو شهید بزرگوار می رفتتند.

  2. با سلام و تشکر از درج خبر. به استحضار می رساند که هدف اصلی این جشنواره نوروزی معرفی عشایر و آداب و رسوم و طرز زندگی در کنار عرضه مستقیم محصولات دامی و تولیدات و صناایع دستی بود که پس از سالها که این موضوع جزو آرزوها و برنامه های بنده بود امسال با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نصراباد توانستم به این ایده جامه عمل بپوشانم . هر چند تبلیغات بسیار محدودی شده بود ولی استقبال بالایی از این جشنواره عشایری گردید . همچنین یکی از بزرگترین اهداف این برنامه جذب گردشگر داخلی و ان شاءالله در سالهای آتی توریست خارجی و در آمدزایی برای مردم شهر می باشد که همکاری بیش از پیش مسئولان شهری ء منطقه ای و استانی را می طلبد. این جشنواره نشان داد که عشایر شهر نصرآباد جرقویه ظرفیت بالایی در ایجاد شغل با توجه به شغل دامداری وکشاورزی را دارد و می توان با همیاری یکدیگر مسئله بیکاری جوانان را تا حدود زیادی حل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.