سرویس: اقتصادی 12:30 - چهارشنبه 04 فروردین 1395

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان:

آب زاینده‌رود برای کشت کشاورزان باید ۱۰ فروردین باز شود

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به شرایط بارندگی‌های اخیر و میزان اندک این بارندگی‌ها، آب زاینده‌رود برای کشت کشاورزان باید ۱۰ فروردین باز شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسفندیار امینی با اشاره به بارندگی‌های صورت گرفته در اصفهان و اینکه آیا با توجه به این بارندگی‌ها و ورود آب به زمین‌های کشاورزی، آب زاینده‌رود برای کشت کشاورزان دیرتر باز می‌شود یا خیر، اظهار داشت:  بارندگی‌های چند روز اخیر حجم چندان زیادی نداشته و بعد از آنکه آب به زمین‌ها وارد می‌شود و با وزش باد، زمین‌ها مجدد تشنه می‌شوند.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های کنونی و نیاز زمین‌های کشاورزی اصفهان به آب، اگر بخواهیم که محصول خوبی داشته باشیم، باید این قاعده رعایت و آب 10 فروردین باز شود.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان ادامه داد: به هر حال تحمل زمین‌های اصفهان بالا رفته اما اگر آب دیرتر باز شود، آسیب‌های خاص خودش را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در برخی مناطق، از زمان باز شدن آب تا زمانی که تیم زمین‌ها آبیاری شوند، بازه زمانی 20 روزه طول می‌کشد و به همین دلیل نیاز است که برای آبیاری کل اراضی که زمانی نزدیک به 20 روز طول می‌کشد، آب هرچه سریعتر باز شود تا آسیب‌های آن کمتر شود.

امینی خاطرنشان کرد: از نظر فنی نیاز است که آب 10 فروردین باز شود و امیدوارم با توجه به محدودیت‌ها، این آب در زمان مقرر جریان پیدا کند و جریان آن تا 15 خرداد امسال تداوم پیدا کند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.