سرویس: اجتماعی 11:00 - چهارشنبه 04 فروردین 1395

سردار باقرزاده پیشنهاد داد:

برگزاری اردوی جهادی مشترک بین جوانان ایران و عراق برای بیابان زدایی

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیشنهادم این است که جوانان ایران و عراق یک اردوی مشترک برای بیابان زدایی برگزار کنند و پس از آن به زیارت کربلا اعزام شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ سردار باقرزاده با تأکید بر این موضوع که جوانان باید در صحنه خدمت به مردم پیشگام باشند، اظهار داشت: این کار سبب زنده نگه داشتن روح خدمت گذاری در جهادگران می‌شود و راه آنها را برای رسیدن به مقصد هموار می‌کند.

وی افزود: جهادگران با حضور در اردوهای جهادی با کار گروهی آشنا می شوند و هر فرد با حضور در این اردوها می‌تواند هنر کار جمعی و مسئولیت پذیری را فراگیرد که با تطابق آن با نیازهای روز، آنها را از تک روی در کارها باز می دارد.

سردار باقرزاده عنوان کرد: مسئله سوم برای افراد حاضر در اردوهای جهادی، آشنا شدن آنها با واقعیت‌های میدانی جامعه است و با شناخت کمبودها، نواقص و معایب می‌توانند برای سازندگی گام‌های بهتری بردارند.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی حفظ ارزش‌ها، رشد اعضا و برداشت باری از دوش مردم را 3 ویژگی شاخص تشکل‌های اسلامی می‌دانست، گفت: شما همه این 3 ویژگی را در حرکت‌های جهادی می‌بینیند.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امیدوارم دوستان در مرکزیت بسیج بتوانند با بنیاد برکت برای انجام بهتر این کارها تفاهم نامه‌ای منعقد کنند، اظهار داشت: ظرفیت موجود در بین بسیجیان نباید مورد غفلت واقع شود و اگر هم تفام نامه‌ای منقد شد، نباید جنبه نمادین باشد.

سردار باقرزاده با بیان اینکه تک تک بچه‌های بسیجی را باید جدی گرفت، گفت: همین کاری که امروز در محرومیت زدایی و خدمت رسانی در حال انجام است، حاصل اعتماد به جوانان انقلابی این مرز و بوم است.

وی با اشاره به حضور نخبگان در اردوهای جهادی عنوان کرد: حضور نخبگان برای نشان دادن راه، خیلی با ارزش است و حضور در مناطق محروم نباید محدود به یکی دو هفته ابتدای سال باشد بلکه باید در طول سال این حرکات جهادی برای رفع محرومیت ها ادامه یابد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به اردوهای مختلط و بی خاصیت اشاره کرد و گفت: از انرژی جوانی باید به مصورت مطلوب بهره برد و انرژی و ظرفیت جوانان باید به سمت و سوی حرکت‌های سازندگی برای محرومیت زدایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی 2 بحث متفاوت هستند، بیان کرد: هدف راهیان نور عبور از عبرت‌های تاریخی برای درس گرفتن است و در اردوهای جهادی نیز بحث خودسازی و سازندگی محض است. این دو موضوع با توجه به اهداف و تاکتیک‌های تعیین شده 2 مسیر متفاوت هستند.

سرتیپ پاسدار باقرزاده افزود: آن چیزی که من درباره اردوهای جهادی دیدم حجم بیشتر کارها عمرانی و فرهنگی است اما در حوزه اقتصاد مقاومتی که یک کار درون‌زا و متکی به تولید داخلی است کمی پیچدگی دارد و باید بیشتر به صورت تخصصی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور با معضل ریزگردها مواجه است؛ گفت: با بررسی‌هایی که انجام شده، مشخص شد بخشی از این کانون در بیابانی بین کربلا و بصره است. بخشی از این کانون جلگه‌ای و نزدیک به آب است که می‌توان در آن محصولات کشاورزی کشت کرد و بخشی از آن لم یزرع است که می‌توان با برنامه دقیق از آن هم استفاده کرد. پیشنهاد بنده این است که جوانان ایرانی و عراقی یک اردوی مشترک در این بیابان بروند و حرکتی مانند اربعین حسینی خلق کنند.

سردار باقرزاده در پایان بیان کرد: مثلاً یک میلیون جوان ایرانی و عراقی در یک اردوی جهادی به این مناطق بروند و کارهایی مانند کشت درخت و مالچ پاشی را انجام دهند و بعد از انجام بیابان زدایی یک اردوی مشترک به میزبانی جوانان عراقی به کربلای معلی اعزام شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.