سرویس: اجتماعی 09:30 - چهارشنبه 04 فروردین 1395

بررسی حوادث جاده ای نشان می دهد؛

خستگی و عجله قاتل مسافران نوروزی در جاده ها

امسال آغاز سال نو با بارندگی در بیشتر استان های کشور آغاز شد و لغزندگی جاده ها، استاندارد نبودن و توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا تعداد تصادفات و متاسفنه تلفات جاده ای افزایش پیدا کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، با وجود اینکه اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ۹استان جزو یکی از پر مسافر ترین استان های کشور است اما نباید از این مسئله غافل شد که جاده های استان اصفهان نقاط حادثه خیز کم ندارد و در بسیاری موارد با کم توجهی رانندگان منجر به بروز حوادثی غیر قابل جبران می شود.

نوروز در حالی برای شهرهای پر مسافر آغاز شد که به گفته مدیرکل ایمنی و حریم راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، تنها ۸۰۰ میلیارد ریال به منظور افزایش ایمنی راه ها در نوروز ۹۵ به این سازمان اختصاص پیدا کرده است که از این میان ۵۰۰ میلیارد ریال آن صرف خط کشی و ۳۰۰ میلیارد ریال باقی مانده برای اصلاح حفاظ های ایمنی و ارتقای وضعیت آنها هزینه شده است.

امسال آغاز بهار با بارندگی در بیشتر استان های کشور آغاز شد و لغزندگی جاده ها، استاندارد نبودن و توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا تعداد تصادفات افزایش پیدا کند و در دو روز تعطیلات ۱۶۹ نفر در جاده ها جان خود را از دست بدهند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته لغزندگی جاده ها و سرخوردگی عامل ۲۲ درصد تصادفات بوده است افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۱۶۹ نفر در تصادفات جاده ای جان باخته اند و به طور متوسط هر یک ساعت یک نفر بر اثر تصادف در جاده های کشور جان خود را از دست داده است.

سردار مومنی توجه نکردن به قوانین را علت اصلی تصادف های منجر به فوت دانسته و گفت: خواب آلودگی و سرعت زیاد در این میان بیشترین علت را شامل می شود که با کمی دقت می توان از ایجاد یک حادثه جلوگیری کرد.

اما رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی از روز پنج شنبه به اصفهان آغاز شده و تا این زمان تلفات جاده‌ای استان اصفهان ۸۰ درصد کاهش داشته است اضافه کرد: همه نیورهای پلیس راهنمایی و رانندگی مشغول به خدمت رسانی هستند و در نقاط پر خطر جاده ها این فعالیت به صورت ویژه انجام می شود.

حسین پورقیصری نیز علت اصلی تصادف های رخ داده در جاده ها را خستگی، خواب‌آلودگی دانست و عنوان کرد: متاسفانه رانندگان آنطور که باید به هشدار ها و یا علائم راهنمایی و رانندگی توجه نشان نمی دهند و همین مسئله علت بیشتر تصادف ها به شمار می رود.

به گفته وی، روزهای ۲۷،۲۸ و۲۹ اسفند و نیز پنجم، ششم، ۱۲ و ۱۳ فروردین به دلیل تعطیلات رسمی از جمله پرتردد ترین روزها هستند و به همین خاطر از ۲۵ اسفند فعالیت ها آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا می کند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به خاطر برقراری ار ازتباط بین ۱۱ استان کشور جزو پر تردد ترین محورها محسوب می شود و از این میزان مسیر ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.