سرویس: دسته‌بندی نشده 11:30 - سه شنبه 03 فروردین 1395

وزیر نفت عنوان کرد

پیشتازی اصفهان در بهره از انرژی پاک/ حمایت از توسعه موتورسیکلت‌های برقی

وزیر نفت گفت: شهر اصفهان در زمینه ایجاد جایگاه‌های بنزین تک پمپی پیشتاز است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بازدید از باغ خزندگان اصفهان در خصوص نصب نخستین پایگاه‌های سوخت‌رسان غیرمتمرکز و کوچک اظهار داشت: فکر می‌کردیم این طرح در کلان‌شهر تهران انجام شود اما شهرداری اصفهان پیشتازی کرد.

وی افزود: در حال حاضر 16 ایستگاه سوخت‌رسان داریم که در آینده به 50 ایستگاه می‌رسد.

وزیر نفت تصریح کرد: این طرح برای کاهش آلودگی، کار و افزایش رفاه مردمی بسیار مناسب است و در شهرهای بزرگ که زمین گران است این بهترین راه برای مصرف بنزین و رفاه مردم است.

وی ادامه داد: بحث برند و شرکت‌های بزرگ که بتواند این جاذبه را به جایگاه واقعی برساند، بسیار مورد توجه است.

زنگنه در خصوص حمایت از این طرح گفت: در حمایت از این طرح مزیتی در نظر گرفته ‌شده است که در پرداخت دستمزد دارای سود است و جبران می‌شود.

به گزارش فارس، احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان برای نخستین بار در کشور به تعداد 50 جایگاه با حمایت شهرداری اصفهان و در راستای بهبود کیفیت هوای شهر ایجاد شد.

*سرمایه‌گذاری خارجی نیاز به شریک سرمایه‌گذار قوی دارد

همچنین بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بازدید از تونل آکواریوم اصفهان ضمن ابراز خرسندی از چنین مکان تفریحی در شهر اصفهان در خصوص جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت توریست، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه توریست یک اصل است و شهر اصفهان سابقه طولانی در جذب توریست و کار کردن با توریست را دارد.

وزیر نفت افزود: نسل گذشته در جذب سرمایه‌گذاران خارجی خیلی باتجربه، هماهنگ و سازگار بودند که امید داریم این تجربه‌های گذشته منتقل بشود.

وی ادامه داد: اصفهان از نظر هویت فرهنگی قوی است و می‌تواند جاذب‌ترین منطقه ایران برای جذب توریست باشد، همچنان در کنار هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان یک جاذبه جدید مدرن هم ایجاد شود.

زنگنه گفت: البته برای ایجاد چنین فضاهایی سرمایه‌گذاری لازم است و هیچ منافاتی با هویت فرهنگی و بقای هویت فرهنگی ندارد.

وی اضافه کرد: به‌عنوان نمونه برای ساخت هتل، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و جاذبه می‌توان از سرمایه‌گذار خارجی استفاده کرد؛ البته سرمایه‌گذار خارجی وارد عمل می‌شود مگر یک شریک قوی داخلی هم داشته باشد.

وزیر نفت در پاسخ به دیگر سؤالی مبنی بر توسعه موتورسیکلت‌های برقی و حمایت از این طرح به‌عنوان توسعه‌دهنده یک انرژی پاک بیان کرد: این طرح بسیار خوب است و اجازه قانونی برای حمایت از آن را داریم اما باید ببینیم این طرح چه زمانی عملیاتی می‌شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.