سرویس: اجتماعی 13:30 - سه شنبه 03 فروردین 1395

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

افزایش ۱۲ درصدی اسکان نوروزی آموزش و پرورش اصفهان/ میزبانی از ۱۳۳ هزار نفر در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی اسکان نوروزی آموزش و پرورش اصفهان گفت: مدارس استان اصفهان تا کنون از ۱۳۳ هزار نفر مسافر فرهنگی و غیر فرهنگی میزبانی کرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسن قائدیها با اشاره به اسکان نوروزی مدارس استان اصفهان اظهار داشت:  در حال حاضر یک هزار و 350مدرسه در کل استان اصفهان میزبانی از مسافران نوروزی را برعهده دارند و در شهر اصفهان نیز 650 مدرسه میزبانی از مسافران نوروزی را بر عهده گرفته‌اند.

وی افزود: 13 هزار 650 کلاس در کل استان اصفهان برای مسافران نوروزی تجهیز شده‌اند که از این تعداد 6 هزار و 500 کلاس در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند. همچنین 41 ستاد اسکان در سراسر استان اصفهان برای پذیرش مسافر دایر شده‌اند و 7 ستاد در شهر اصفهان دایر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: در ورودی‌های شهر و مکان‌هایی که شهرداری پذیرش مسافر دارد، ستادهای موقت در کنار ستادهای شهر اصفهان دایر شده‌اند و پذیرش و راهنمایی مسافران را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه رتبه نخست پذیرش اینترنتی مسافران برای اسکان نوروزی مدارس به استان اصفهان اختصاص پیدا کرده، تصریح کرد: استان اصفهان همچنین در آمار پذیرش مسافران نوروزی رتبه‌های دوم و سوم را بعد از خراسان رضوی و فارس به صورت روزانه به خود اختصاص داده است.

قائدیها خاطرنشان کرد: ستادهای اسکان نوروزی به صورت شبانه‌روزی فعال و دایر هستند و در کنار ستادها، مراکز رفاهی، خانه‌های معلم فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند و هر 5 خانه معلم شهر اصفهان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: کلینیک پزشکی فرهنگیان اصفهان فعالیت کرده و در محل ستادهای اسکان، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی شهر اصفهان با همکاری بخش خصوصی و غرفه‌های توزیع غذای گرم با کیفیت و قیمت مناسب راه‌اندازی شده تا امکانات مناسبی برای آنها فراهم باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان درباره آمار مسافران نوروزی حاضر در مدارس استان گفت: تا صبح امروز تعداد 25 هزار و 641 خانواده فرهنگی پذیرش شده‌اند و 7 هزار و 820 خانواده غیرفرهنگی توسط شهرداری و ستاد اسکان به مدارس هدایت شده‌اند که در کل تا صبح امروز 33 هزار و 461 خانواده به مدارس هدایت شدند.

وی ادامه داد: در این بین 101 هزار 477 نفر فرهنگی و 31 هزار 776 نفر غیرفرهنگی در مدارس اسکان پیدا کردند که در کل، این آمار نشان می‌دهد امسال تا کنون 133 هزار و 253 نفر فرهنگی و غیر فرهنگی در ستادهای اسکان مدارس استان پذیرش وجود داشته است.

قائدیها با اشاره به افزایش اسکان مسافران نوروزی در سطح استان اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی 12 درصد افزایش اسکان مسافران نوروزی داشته است.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.