سرویس: اجتماعی 14:52 - دوشنبه 02 فروردین 1395

با ورود سامانه ناپایدار به آسمان اصفهان؛

بهار اصفهان بارانی می شود

پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد اولین روزهای بهار امسال با بارش باران در اصفهان همراه است تا چهره طبیعت علاوه بر لباس نو با بارش رحمت آسمانی تازه شود.‎

به گزارش اصفهان شرق؛ رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه در اواخر روز یک شنبه  با وارد شدن سامانه بارشی به اصفهان بخش های غربی و جنوبی این استان بارندگی داشتند افزود: خوشبختانه این بارشها در مرکز شهر اصفهان نیز دیده می شود و اصفهان امشب و فردا بارانی می شود تا روزهای اول سال نو را با نعمت الهی باران آغاز می کند.
حسن خدا بخش با اشاره به اینکه اصفهان در پاییز و زمستان گذشته سال پر بارشی را تجربه نکرد و حتی کمتر از میزان نرمال این شهر به جز قسمت های غربی استان بارش داشت ادامه داد: پیش بینی های فصلی نشان می دهد در فصل بهار بارش هایی در استان داشته باشیم و امیدواریم با بارش های بهاره  طراوت به شهر باز گردد.

وی مهمترین بارندگی که در جریان خشکسالی تاثیر گذار است را مربوط به ماه های سرد سال دانست و یاد آورشد: بارشهای بهاره چندان تاثیری بر این موضوع ندارد اما وجود آنها برای حفظ شادابی شهر بی تاثیر نیست و امسال هم اصفهان بارشهای بهاره خوبی را دارد.

 به گفته وی، جریان بارندگی ها در فصل سرد سال در زمستان در سرچشمه های زاینده رود به شکل برف و مناسب بوده است و همین مسئله به ادامه حیات رودخانه کمک می کند اما با گذر زمان این بارش ها تا پایان زمستان آنطور که انتظار می رفت ادامه پیدا نکرد.

وی در پایان اضافه کرد: دمای هوا در روزهای تعطیل چندان تفاوت محسوسی ندارد و تنها وزش باد و بارش های پراکنده در چند روز اول قابل توجه است که باعث آزار مسافران و شهروندان نمی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.