سرویس: غیر تولیدی 16:30 - یکشنبه 01 فروردین 1395

رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا - قزاقستان

امید نوروزی المپیکی شد/ شاگردان «بنا» دست خالی نماندند

امید نوروزی نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با حضور در فینال رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا دومین سهمیه المپیک را برای ایران ارمغان آورد.

به گزارش اصفهان شرق؛ در ادامه سومین و آخرین روز از رقابت‌های گزینشی کشتی المپیک در قاره آسیا که از صبح امروز در شهر آستانه قزاقستان آغاز شده است امید نوروزی نماینده وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه نهایی و حضور در فینال، دومین سهمیه المپیک را برای ایران به ارمغان آورد.

امید نوروزی که در دور اول با نتیجه 8 بر صفر مقابل دیدار امان‌نظروف از ترکمنستان به پیروزی رسیده بود، در دور دوم هم با نتیجه 9 بر 6 پانگ ژن، دارنده مدال های طلا و برنز آسیا از چین را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز راویندر از هند را 11 بر یک مغلوب کرد و با حضور در فینال، دومین سهمیه المپیک را برای کشورمان به ارمغان آورد.

پیش از این و در مسابقات جهانی لاس وگاس، سعید عبدولی در 75، حبیب الله اخلاقی در 85 و قاسم رضایی در 97 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند که با احتساب سهمیه نوروزی، 4 سهمیه از 6 سهمیه ممکن برای کشتی فرنگی بدست آمد و نمایندگان کشورمان در اوزان 59 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی باید برای تکمیل سهمیه های باقیمانده در مراحل بعد تلاش کنند.

پیش از این کمیل قاسمی با کسب سهمیه سنگین وزن، موفق به تکمیل سهمیه های کشتی آزاد شده بود.

قاسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر از سد کانجین نام، دارنده مدال برنز آسیا و بازی‌های آسیایی از کره جنوبی گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با ضربه فنی دنگ ژی‌وی، دارنده مدال برنز آسیا از چین را شکست داد با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک برای ایران شد.

در این رقابت‌ها تنها کشتی‌گیران فینالیست سهمیه المپیک کسب می کردند که حمید سوریان و بشیر باباجان‌زاده نمایندگان کشورمان موفق به کسب سهمیه نشدند و باید در مراحل بعد شانس خود را آزمایش کنند.

به گزارش فارس، کشتی‌گیرانی که در این مسابقات موفق به کسب سهمیه‌ نشدند دو شانس دیگر هم دارند که البته به صورت جهانی برگزار می‌شود. اولین مسابقات گزینشی المپیک (برای تمام کشورها 2 تا 4 اردیبهشت 95 در اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند. دومین رقابت گزینشی المپیک نیز 16 تا 18 اردیبهشت 95 در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در بازی‌های المپیک را بدست می‌آورند.

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.