سرویس: تولیدی » خبر پوششی 12:03 - دوشنبه 16 دی 1392

سرپرست شهرداری کوهپایه:

درساخت یادمان شهدای گمنام کوهپایه سلیقه ای عمل نکنیم

سرپرست شهرداری کوهپایه گفت: شهدای گمنام دارای قداستی خاص می باشند و می بایست در ساخت یادمان شهدا عملیاتی گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: چند ماه قبل با پیگیری های انجام گرفته توسط مسئولین کوهپایه تخصیص شهدای گمنام به شهر کوهپایه صورت گرفت، مسئولین در صدد این بودند تا بهترین مکان را در جهت تدفین شهدای گمنام قرار دهند و این امر با برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولین مربوطه صورت پذیرفت. بعد از تخصیص شهدای گمنام و تشییع بر دوش مردم شهر کوهپایه می بایست پیگیرها جهت ساخت یادمان صورت گیرد تا شهدای گمنام در بوستان کوهپایه، گمنام تر از نامشان نباشند.

به همین جهت گفتگویی در این زمینه با سرپرست شهرداری کوهپایه صورت گرفت.

محسن علیخانی در این رابطه و با اشاره به توجه ویژه درساخت یادمان شهدا بیان نمود: یادمان شهدای گمنام به جهت قرار گرفتن در بوستان و طرح فضای سبز ورودی شهر می بایست هم خوانی مناسبی با محل داشته باشد و در این زمینه می بایست به نوع طرح، سبک ایرانی اسلامی و همخوانی با منطقه برای ساخت توجه شود تا از پایه بتوانیم یادمانی متناسب با منطقه احداث کنیم.

وی با توجه به ترسیم طرحهای مورد نظر در جهت احداث یادمان عنوان کرد: در زمینه ی انتخاب طرح مورد نظر جلسه ای با هیئت امنای شهدای گمنام بر گزار شد و با حضور اعضا طرح مورد نظر و مناسب با قداست شهدای گمنام به جهت انتخاب نهایی به اداره حفظ اثار ارسال می شود تا طرح به طور سلیقه ای صورت نپذیرد.

علیخانی در رابطه با سلسله مراتب اجرای یادمان گفت: سنگ قبور شهدای گمنام آماده است و بر روی قبور مطهر شهدای 17 و 19 ساله  قرار خواهد گرفت ولی طرح انتخابی یادمان مصوبه تهران را در زمینه ی احداث و ساخت لازم دارد.

 

در این رابطه اکبر تودشکی بخشدار کوهپایه با اشاره کوتاه در خصوص یادمان تصریح کرد: پیگیری لازم در این زمینه صورت گرفته است ولی به دلیل سردی هوا و موقعیت جوی نامناسب برخی از عملیات اجرایی به تاخیر افتاده است.

اخبار پیگیری مسئولین در تخصیص شهدای گمنام

اخبار مرتبط با تشیع شهدای گمنام
پیگیریهای اصفهان شرق در این زمینه ادامه دارد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.