سرویس: اخبار شهرستان 12:32 - یکشنبه 01 فروردین 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

قرارداد مشارکت خارجی به قیمت تعطیلی تولید نیمه جان داخل بخش مضر پسابرجام است/ اقتصاد مقاومتی از حرف به عمل آید

مهندس فولادگر گفت: قرارداد هایی که با عنوان مشارکت خارجی در حال بستن است نباید به قیمت تعطیلی تولید نیمه جان داخل ختم شود و اگر این شد، بخش مضر شرایط پسابرجام مطرح خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق، با تبریک سال جدید گفت: امیدواریم در سالی که ابتدا و انتهای آن با ولادت حضرت زهرا(س) همراه است، برکت فراوانی شامل مردم کشور شود.

حمیدرضا فولادگر با اشاره به شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و اهمیت این موضوع در نگاه رهبر انقلاب، اظهار کرد: با توجه به تاکید مکرر رهبری به مسئولان در رابطه با اقتصاد مقاومتی، اقدام عملی در جهت تحقق سیاست های مربوطه از سوی مسئولان مشاهده نشده و پیش بینی تاکید دوباره رهبری بر اقتصاد مقاومتی ملاحضه می شد.

وی افزود: آنچه دیدیم و شنیدیم حاکی از این است که توقع رهبری بر عملی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی است تا از صحبت و گفتگو و همچنین روی کاغذ بودن به صحنه عمل آید و به تعبیر حضرت آقا این سیاست باید روی زمین محقق شود.

این نماینده مجلس اصفهان با اشاره به برخی برنامه های دولت در این رابطه بیان کرد: دولت طی این مدت سیاست، برنامه ها و خطی مشی های اجرایی را برای اقتصاد مقاومتی مشخص کرده ولی هنوز اقدامات اجرایی محسوسی که واقعا تاثیرش در اقتصاد مشخص شده باشد مشاهده نشده است.

وی با توجه به کارکرد نظارتی مجلس گفت: مجلس قوانین مرتبط با سیاست اقتصاد مقاومتی را مشخص و دسته بندی کرده است و به نظر می رسد مجلس راهکارهای قانونی برای این کار داده است ولی انتظار ما از مسئولان این است که این سیاست مهم را اجرا و مجلس در بُعد نظارتی محقق کند.

فولادگر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اجرای برجام در سال گذشته و برخی عهد شکنی های دشمن اذعان کرد: بخشی از برجام به لغو تدریجی تحریم ها اختصاص یافت و اینکه دشمنان کشور و نظام سلطه که هدف اصلیشان براندازی نظام اسلامی بود با توجه به موفقیت های ما در سطح منطقه و ثبات در امنیت و توان موشکی و همچنین رهبری رهبر معظم انقلاب، پای میز مذکره نشستند و این قدرت ایران در منطقه را می رساند.

وی با اشاره به نگرانی رهبری در عملکرد طرف مقابل خاطرنشان کرد: طرف مقابل مذاکره هر روز به دنبال این است که تحریم جدیدی بر کشور وضع کرده و این رفتار دوگانه دشمنان نگرانی بسیاری را در خصوص برجام داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، حمایت از تولید داخلی را به عنون مهمترین بخش در شرایط پسابرجام عنوان و گفت: جذب سرمایه خارجی به کشور از سیاست های ما در شرایط پسابرجام است ولی در قرارداد هایی که با عنوان مشارکت خارجی در حال بستن است نباید به قیمت تعطیلی تولید نیمه جان داخل ختم شود و اگر این شد، بخش مضر شرایط پسابرجام مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب، اگر بخواهیم معیشت و بیکاری مردم حل شده و از رکود خارج شویم باید از تولید داخل حمایت کنیم و توان فنی و مهندسی و نرم افزاری با رعایت فعال کردن اقتصاد داخل و بنیان های اقتصادی مد نظر قرار گیرد.

فولادگر در پایان بیان کرد: مجلس آینده باید اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهد و قانون گذاری و نظارت از اجرای قوانین را در راس کار خود بگذارد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.