سرویس: دین و اندیشه 09:00 - شنبه 29 اسفند 1394

حاج‌علی‌اکبری:

۹۵ سال حضرت زهرا(س) است/ هویت فاطمی خویش را در سال جدید بازخوانی کنیم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: سال ۹۵ به لحاظ ویژگی فاطمی‌بودن، سال مناسبی است برای اینکه بانوان ما به بازخوانی هویت خودشان در پرتو شخصیت حضرت زهرا (س) پرداخته و الگوی تعالی شخصیت خویش را از ایشان بگیرند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه سال جدید گفت: سال 94 با شهادت حضرت زهرا (س) به پایان رسید یعنی در پرتو توسل، یاد و ذکر حضرت صدیقه طاهره (س)‌. امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به عنایت این بانوی بزرگوار مجموعه اقداماتی که در کشور در بحث‌های مختلف انجام شد و از جمله در مساجد که موضوع فعالیت‌های ما است ذیل عنایت و کرامات آن بزرگوار قرار دهد و بپذیرد و قصورها و تقصیرهای ما را به لطف و کرم خویش نیز ببخشد.

وی اظهار داشت: سال آینده، توفیق بزرگی نصیب ملت ما می‌شود که هم آغازش ولادت حضرت زهرا (س) و هم پایانش. در واقع سال 1395، یک سال فاطمی است سال زهرایی است؛‌ آغازش در فروردین با ولادت حضرت زهرا (س) و پایانش در اسفندماه باز هم ولادت صدیقه طاهره (س). دو میلاد در یک سال. این اتفاق مبارکی که رخ داده، بهترین فرصت است برای اینکه همه جامعه ما اعم از مردان و زنان، به ویژه جامعه بانوان ما، این فرصت را برای بازخوانی هویت فاطمی خود غنیمت شمارند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: هجمه فرهنگی که علیه جامعه ما در جریان است اصلی‌ترین نقطه‌ای را که هدف قرار داده‌، عبارت است از خانواده و برای اینکه بتوانند بنیان خانواده را از بین ببرند تا آینده ما را نابود کنند، جامعه زنان و دختران ما اصلی‌ترین گروه برای هجمه‌های دشمن محسوب می‌شوند.

وی ابراز داشت: موضوع زن و خانواده، حقیقتاً موضوع درجه یک جامعه ما به شمار می‌رود. اگر بخواهیم به سوی تمدن اسلامی حرکت کنیم هیچ راهی نداریم جز اینکه مسأله زن و خانواده به صورت جدی در دستور کار همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان قرار گیرد و اگر بخواهیم نگاه صیانتی به این موضوع داشته باشیم باز هم باید به آن با عنایت به طراحی‌ها و توطئه‌های دشمن بپردازیم.

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: به اعتقاد بنده سال 95، به لحاظ ویژگی فاطمی بودن، سال مناسبی است برای اینکه دختران و بانوان ما به بازخوانی هویت خودشان در پرتو شخصیت حضرت زهرا (س) بپردازند و دخترانمان بتوانند الگوی تعالی شخصیت خویش را از شخصیت صدیقه طاهره (س) بگیرند.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در جامعه ما در حال وقوع است این است که دشمن می‌خواهد نهاد خانواده را فرو بپاشد، گفت: اگر خانواده لطمه بخورد ما به هیچ جا نخواهیم رسید و دشمن می‌داند برای اینکه خانواده فرو بپاشد باید عمود خیمه خانواده که زن است او را مورد هدف قرار دهد، همچنین دشمن به خوبی دریافته است برای اینکه به زن آسیب بزند تا کلاً جریان خانواده آسیب ببیند مسأله ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی است که در دستور کار صریح شیاطین روزگار ما است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: با این ملاحظه این موضوع، جلوه ویژه جنگ علیه خانواده در کشور ما ترویج بی‌حیایی است و اینکه دشمن بتواند به این مسأله آسیب بزند خود به خود موجب فروپاشی کانون خانواده خواهد شد. بنابراین سرمایه اصلی زنان و دختران ما برای حفظ اصالت و نجابتشان که به وسیله خانواده محافظت می‌شود مسأله «حیا» است؛ حیا در زن از دست برود همه چیز از دست می‌رود و در واقع ما خود خانواده را از دست خواهیم داد اتفاقی که در غرب افتاد و تجربه شد امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیقی در بیان اهمیت مسأله و زمینه‌سازی برای آن را به ما بدهد و جامعه زنان جوان ما را در  میدان بازسازی این هویت در پرتو شخصیت حضرت زهرا (س) موفق بدارد.

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.