اصفهان شرق

لبخند محرومین، بخش زیبای اردوی جهادی بسیج است/ مسئولان دین خود را به مناطق محروم شرق اصفهان ادا کنند

کدخبر: 95228
1394/12/28 در ساعت 15:39

به گزارش اصفهان شرق، تصاویر پوسترهایی منقش به حرکت سازندگی بچه های بسیج برایم تداعی خاطرات سال های قبل حضور در کنار محرومین مناطق استان اصفهان و خصوصا برخی مناطق محروم شرق اصفهان شد و در یک کلام، سازندگی مهم ترین کلمه برای بازگو کردن حرکت جهادی بچه ها بود که با لبخند کودکان محروم برخی مناطق عجین می شد تا بتوان سرپناهی برای شب های سرد و روزهای گرم و طوفانی خانواده های محروم شود.

آغاز این سازندگی، ساختن خود می‌باشد. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است تا بتوان پلکان رشد و کمک به سایرین را در فضای گروهی و فرهنگی حاصل نمود.

سازندگی عمرانی و علمی و بهداشتی از اهداف دیگر اردو بود که خود نمونه ای از کار جهادی برای رضای خدا را در کارنامه فرد به ثبت می رساند. پوستر اردوی جهادی شرق اصفهان را در یکی از پایگاه های بسیج شرق اصفهان مشاهده کردم. عکس ها و تلاش جوانان با من حرف خدمت به خلق می زد و این نکته ای بود که بهانه گفتگو با مسئول اردوی جهادی منتظران ظهور شرق اصفهان را برایم فراهم کرد.

عقیل قدرتی مسئول اردوی جهادی منتظران ظهور از شاهتور از توابع بخش جلگه بود که با عشق و اراده بسیار در این اردو شرکت فعال داشت. وی که خود از اهالی رسانه اصفهان شرق بود، سر صحبت را از عدم انعکاس اخبار اردو طی سال 94 شروع کرد و با گله از رسانه های تصویری و مطبوعاتی در انعکاس کم مطالب اردوهای جهادی از اهداف دیگر این حرکت سخن گفت.

IMG_1241

اصفهان شرق: برنامه شما در این رابطه چیست و توضیحی اجمالی دهید؟

اردوهای جهادی در عرصه های مختلفی برگزار میشود که مهمترین آن فعالیت فرهنگی، آموزشی و عمرانی میباشد و برنامه ای که گروه جهادی منتظران ظهور در اردوهای جهادی دنبال مینماید در روستا های محروم شرق اصفهان میباشد.

اصفهان شرق: چندمین سال اردوی جهادی شما در حال اجرا است؟
گروه جهادی منتظران ظهور دومین اردوی جهادی خود را تجربه نموده است و بخاطر اینکه در دوره اول اردو هیچگونه حمایتی از سوی مسئولین مربوطه بعمل نیامد. این گروه به حالت تعلیق در آمد و دوباره امسال با حضور مسئول فعال بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) فعالیت خود را شروع نمودیم.

اصفهان شرق: اهدافتان را در خصوص حرکت بسیجی این اردو ذکر کنید؟

هدف از برگزاری اردوهای جهادی کمک به محرومین و مستضعفان مناطق و روستاها می باشد و مهمترین هدف از برگزاری این اردوها سازندگی می باشد.

IMG_1239

اصفهان شرق: نحوه برگزاری این اردو در شرق اصفهان طی این دو سال اخیر به چه سبکی انجام شد؟

قبل از برگزاری اردو میبایستی ارزیابی و عرصه یابی به صورت دقیق انجام گیرد و سپس با مسئولین محلی و منطقه هماهنگی لازم را بعمل آورد و با آنها در صورت همکاری تفاهم نامه ای نوشته شود. همچنین محل و زمان برگزاری اردو را به ثبت رساند و با هماهنگی ناحیه مقاومت مربوطه اردو به صورت منظم و با پشتکار جوانان برگزار می شود.

اصفهان شرق: مروری مختصر بر فعالیت سال گذشته دهید؟

چند سال قبل اولین اردوی خود را در روستای شاتور از توابع بخش جلگه با بازسازی خانه بهداشت محل شروع نمودیم که به خاطر نداشتن فضای مناسب جهت جلسه های مشاوره زنان و داروخانه و…تعداد 3 باب اتاق آن با همکاری و استقبال دهیار روستا که واقعا”در آن سال کمک های خوبی جهت بازسازی انجام داد که جا دارد از ایشان تشکر کنم.

DSC06060

اصفهان شرق: چند نیرو حضور دارند و میزان علاقه انها به چه میزان است؟

در مرحله اول اردو تعداد 15 نفر برادر حضور داشتند و در مرحله دوم حدود 25 نفر حضور یافتند. واقعا کسانی که در این اردو شرکت کردند بدون هیچ چشم داشتی از کسی و با عشق و علاقه فراوان در جهت خدمت به محرومین انجام وظیفه نمودند و پس از اتمام اردو آمادگی خود را برای برگزاری اردوی بعدی اعلام کردند و این خود، نمونه ای از عشق به کار جهادی است.

اصفهان شرق: امسال برنامه شما چیست؟

انشا ا… و به لطف خداوند منان تعداد حرکت های جهادی را افزایش خواهیم داد و به فضل الهی میخواهیم بیشتر این اردوها را در شرق اصفهان برگزار نماییم.

اصفهان شرق: آغاز اردو چه زمانی است؟

انشا ا… در نیمه دوم فروردین اولین حرکت جهادی خود را در سال 1395 آغاز می کنیم و بخاطر اینکه بسیجیان و حتی غیر بسیجیان برای شرکت در این اردوها از برج 3 تا 6 اعلام آمادگی کرده اند، بخش حداکثر این اردوی جهادی در تابستان انجام می شود.

_____ _____ 105

اصفهان شرق: چه کاستی هایی در این رابطه دیده میشود؟

بی توجهی برخی از مسئولان و حمایت کم از سوی مسئولان بخش و یا محل برگزاری اردوهای جهادی، یکی از کاستی هایی عنوان می شود که طی اردوهای جهادی بسیج دیده می شود. بچه ها از کسی توقعی ندارند ولی بهتر است مسئولان حمایت خوبی از اجرای این طرح ها داشته باشند. لازم به ذکر می دانم این نکته را متذکر شوم که نقش بسیج و سپاه در حرکت جهادی بچه های بسیجی ارزنده بوده و هست.

اصفهان شرق: خواسته شما از مسئولان چیست؟

خواهشمندم که تمامی مسئولان دین خود را به محرومین سراسر کشور ادا نمایند و در جهت رفع محرومیت ها و رسیدگی به آنها فعالیت ارزنده ای نشان دهند زیرا بهترین قسمت اردوی جهادی ما زمانی است که لبخند محرومین بر لبانشان نقش می بندد و همین برای بسیجیان حاضر در اردوها کافیست.

سخن آخر:
ما میخواهیم که اردوهای جهادی هر چه بهتر و باشکوهتر شکل بگیرد تابتوان نواقص را برطرف کرد و در این راستا جهت آبادانی و سازندگی مناطق محروم قدم های بلندتری برداریم. از خداوند متعال سپاسگذارم که توفیق خدمتگزاری و خدمت رسانی را به بنده و گروه جهادی منتظران ظهور عطا نموده تا بتوانیم در کنار محرومین حضوری فعال داشته باشیم.

DSC06038 DSC06060 IMG_1234 _____ _____ 069 _____ _____ 088 _____ _____ 010 _____ _____ 026 _____ _____ 039 _____ _____ 050 _____ _____ 053