سرویس: اجتماعی » علمی 17:52 - دوشنبه 16 دی 1392

در فضای مجازی مترجم خود باشيد +لینک دانلود

يکي از مشکلات بسيار بزرگ افراد مختلف هميشه اين بوده است که شايد به آساني نمي‌توانسته‌اند با زبان‌هاي مختلف موجود در جهان ارتباط برقرار کنند.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: ضعف در زبان به خصوص زبان انگليسي از اصلي‌ترين موضوعاتي است که باعث مي‌شود ما از اطلاع يافتن در مورد مسائل روز جهان عقب بيفتيم.

به طور مثال اگر اتفاقي از نظر علمي براي ما مهم باشد بايد انتظار بکشيم تا زماني که منبع آن اتفاق توسط فرد آگاهي براي ما ترجمه شود اما با توجه به روند رو به رشدي که ما در جهان فناوري‌ها مشاهده مي‌کنيم بسيار دور از ذهن است که مشکلاتي اين گونه به آساني از ميان برداشته نشوند.

براي اين مسائل هم ذهن خلاق بشر چاره‌جويي کرده است و در حال حاضر برنامه‌هايي نرم‌افزاري وجود دارند که به آساني متون دلخواه و مورد نظر شما را از هر زباني به هر زبان دلخواه ديگري براي شما ترجمه خواهند کرد.

در اين مطلب قصد داريم که يکي از اين نرم‌افزارها را به عنوان نمونه به شما معرفي کنيم.

اين نرم‌افزار که Qtranslate نام دارد يکي از قدرتمندترين نرم‌افزارها در زمينه ترجمه متون مي‌باشد.

اين بسته نرم‌افزاري در ساختار برنامه خود از روباتي هوشمند استفاده مي‌کند که در سايت‌هاي آشنايي مانند ياهو و گوگل هم مورد استفاده قرار گرفته است.

براي به دست آوردن الگوريتم‌هاي مورد نياز در اين نرم‌افزار تيم متخصصي از زبان‌شناسان به کار گرفته شده‌اند. از مهم‌ترين امکانات اين نرم‌افزار مي‌توان به اين مورد اشاره کرد که مي‌تواند در مدت زمان بسيار کمي يک وب‌سايت را به صورتي براي شما ترجمه کند که درک مطالب آن براي شما به آساني امکان‌پذير شود. همچنين اين نرم‌افزار در کنار خود ديکشنري قدرتمندي دارد که به شما کمک مي‌کند تا عبارت کوتاه خود را به آساني ترجمه کنيد.

شايد مهم‌ترين ويژگي اين نرم‌افزار اين باشد که مي‌تواند بدون اين که براي شما محدوديتي را از نظر حجم و اندازه متني که قرار است ترجمه کنيد، به وجود آورده و متن شما را ترجمه کند.

اين نرم‌افزار مي‌تواند از فايل‌هاي متني با فرمت‌هاي مختلف پشتيباني کرده و آن‌ها را به زبان‌هاي مختلف ترجمه کند. فرمت‌هاي فايل‌هاي متني که با اين نرم‌افزار سازگاري دارند عبارت هستند از فرمت‌هاي RTF TXT ،PDF ،HTML ،TMX و همچنين کليه فايل‌هايي که توسط نرم‌افزارهاي اکسل و پاورپوينت و ورد هم توليد مي‌شوند، مي‌توانند به آساني توسط اين نرم‌افزار به زبان‌هاي دلخواه شما ترجمه شوند.

براي اين‌که شما از صحت ترجمه خود اطمينان پيدا کنيد، امکاني در اين نرم‌افزار براي شما قرار داده شده است که با استفاده از آن بتوانيد ترجمه‌اي را که توسط اين نرم‌افزار انجام شده است با قواعد اصلي زبان مقصد مقايسه کنيد.

اين نرم‌افزار در حال حاضر بيشتر از هر زباني، زبان انگليسي را به عنوان مرجع قرار داده است و سعي بر اين داشته است که از تمامي زبان‌ها به اين زبان و برعکس بتواند ترجمه کند اما از زبان فارسي هم به خوبي پشتيباني مي‌کند. بايد بدانيد که نتيجه ترجمه شما به صورت کامل قابل استفاده نيست و تا حدودي احتياج به ويرايش و مرتب‌سازي کلمات خواهد داشت. شما مي‌توانيد آن را از این پایگاه دريافت کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.